2020.02.01. 18:00
Hasít a világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalata
Meredeken emelkedik az Amazon árfolyama a New York-i tőzsdén.
Forrás: AFP
Fotó: Mark Ralston
A riválisokkal ádáz versenyt vívó vállalat negyedik negyedéves beszámolója ugyanis messze jobbnak bizonyult az elemzői várakozásoknál és még a saját előrejelzésénél is.
A világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalata, az Amazon árfolyama több mint 13 százalékkal ugrott meg a tőzsdezárás utáni elektronikus kereskedésben a csütörtökön közzétett gyorsjelentés hatására, így piaci tőkeértéke ismét ezermilliárd dollár fölé emelkedett.
Az óriáscég nettó árbevétele éves összevetésben 20,8 százalékkal 87,43 milliárd dollárra emelkedett a december 31-én véget ért három hónapban, míg működési költségei 21,8 százalékkal 83,55 milliárd dollárra ugrottak. A nyereség 7,96 százalékkal 3 milliárd 268 millió dollárra emelkedett, az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 6,04 dollárról 6,47 dollárra nőtt.
Elemzők a bevételt és a nyereséget is 1-1 milliárd dollárral kevesebbre várták.
Az Amazon Prime szolgáltatásának immár több mint 150 millió előfizetője van, 50 százalékkal nőtt ezen adat legutolsó közlése, 2018 áprilisa óta. Az előfizetői díjak a tavalyi utolsó negyedévben 32 százalékkal, 5,2 milliárd dollárra nőttek, mivel minden korábbinál több fogyasztó lépett be a törzsvásárlói programba.
Az Amazon nyereségének növekedése híven tükrözi az üzleti modell fejlődését. A vállalat a kis haszonkulccsal járó kiskereskedelem felől tovább lépett abba az irányba, amikor hasznot realizál a kiszállításon és más eladók termékeinek reklámozásán is.
Borítóképünkön Jeff Bezos, az Amazon tulajdonosa, a világ leggazdagabb embere