2020.09.12. 07:00
Magyarországon 14 százalékkal nőhet az online üzletek forgalma
A tavalyi 171 milliárd forintos forgalom 2023-ra a 267 milliárdot is elérheti egy kutatás szerint.
Forrás: Shutterstock
A Glami több mint 250 meghatározó európai divatwebáruház kínálatát egy online platformon összesítő keresőoldal.
Az internetes adatfelvételen és értékesítési statisztikákon alapuló, a divatpiac helyzetét vizsgáló legfrissebb reprezentatív kutatásukban
a járvány kitörése utáni ágazati trendeket és fogyasztói attitűdöket vizsgálták
Csehországban, Szlovákiában, Görögországban, Romániában és Magyarországon.
A kutatás szerint a webshopok forgalma az idén a járvány ellenére is tovább fog nőni a hagyományos üzletekkel szemben.
Fordulóponthoz érkezett a divatcikkek online kereskedelme,
a megkérdezettek fele már többet költ divatcikkek vásárlására az interneten, mint hagyományos üzletekben,
a vásárlók 19 százaléka ugyanannyit költ online, mint offline. Nagyjából a fogyasztók ötöde költ többet hagyományos üzletekben, mint az interneten.
A felmérés alapján a fogyasztók az internetes áruházakat elsősorban azért választják a hagyományos boltokkal szemben, mert a keresett termékeket gyakran alacsonyabb áron tudják megvásárolni. Sokan azért is részesítik előnyben az online vásárlást, mert nincs idejük elmenni a fizikai üzletbe (15 százalék szerint), s a fertőzésveszély és a kötelező maszkviselés is visszatartó erő lehet az üzletekbe való ellátogatás szempontjából.
Borítóképünk illusztráció