Webáruházak közeljövője

2020.09.12. 07:00

Magyarországon 14 százalékkal nőhet az online üzletek forgalma

A tavalyi 171 milliárd forintos forgalom 2023-ra a 267 milliárdot is elérheti egy kutatás szerint.

Forrás: Shutterstock

A Glami több mint 250 meghatározó európai divatwebáruház kínálatát egy online platformon összesítő keresőoldal.

Az internetes adatfelvételen és értékesítési statisztikákon alapuló, a divatpiac helyzetét vizsgáló legfrissebb reprezentatív kutatásukban

a járvány kitörése utáni ágazati trendeket és fogyasztói attitűdöket vizsgálták

Csehországban, Szlovákiában, Görögországban, Romániában és Magyarországon.

A kutatás szerint a webshopok forgalma az idén a járvány ellenére is tovább fog nőni a hagyományos üzletekkel szemben.

Fordulóponthoz érkezett a divatcikkek online kereskedelme,

a megkérdezettek fele már többet költ divatcikkek vásárlására az interneten, mint hagyományos üzletekben,

a vásárlók 19 százaléka ugyanannyit költ online, mint offline. Nagyjából a fogyasztók ötöde költ többet hagyományos üzletekben, mint az interneten.

A felmérés alapján a fogyasztók az internetes áruházakat elsősorban azért választják a hagyományos boltokkal szemben, mert a keresett termékeket gyakran alacsonyabb áron tudják megvásárolni. Sokan azért is részesítik előnyben az online vásárlást, mert nincs idejük elmenni a fizikai üzletbe (15 százalék szerint), s a fertőzésveszély és a kötelező maszkviselés is visszatartó erő lehet az üzletekbe való ellátogatás szempontjából.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!