2021.05.03. 15:58
Cápabőr-utánzattal vonnak be repülőgépeket
Súrlódáscsökkentő fóliabevonatot kapnak a Lufthansa teherszállító repülőgépei a légellenállás és ezzel együtt az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében.
Modification of a Lufthansa Boeing 747-400 with riblet films (sharkskin) prior to validation flight campaign in late 2019
Forrás: Lufthansa Technik AG
Fotó: Sonja Brüggemann
A BASF és a Lufthansa Technik által kifejlesztett fóliabevonat a cápák bordázott bőrét mintázza és kedvező aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően nagyjából egy százalékkal képes csökkenteni a repülőgépre ható légellenállást.
A Lufthansa teheráru-szállító flottájának az egészére kivetítve a fólia alkalmazásával évente 11,7 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátást lehet megtakarítani, ami nagyjából 48 Frankfurt-Sanghaj járat kibocsátásának felel meg.
A jövő évtől kezdődően a Lufthansa Cargo mind a tíz Boeing B777-es áruszállító repülőgépét ellátják a fóliabevonattal. A fóliabevonatot egy Boeing B747-es gépen próbálták ki az európai légügyi hatóság, az EASA engedélyével.