2019.11.06. 14:43
A Vitajó cipók után megérkeznek a kalácsok
Az emésztést támogató sütőipari termékek köre is tovább bővül.
Újabb okos élelmiszerek jelentek meg a piacon a mai naptól és tovább fejlődik az egészséget támogató termékcsalád, hogy minél több ember igényeihez és ízléséhez igazodjon a kínálatuk. Ezzel párhuzamosan a gyártók és a franchise-partnerek száma is folyamatosan emelkedik. Szakács Tamás, az Okos Élelmiszerek Kft. ügyvezető igazgatója fejében húsz éve fogalmazódott meg egy merész gondolat, ami napjainkra igazi sikertörténetté válhat.
A Smart Food – okos élelmiszer – koncepció keretében a Vitajó cipók és a Ritmus kenyér után három új termékkel bővült az okos élelmiszerek családja. Melyek ezek, és mit tudnak?
Szakács Tamás: November 9-től kerülnek a piacra a Vitajó és a Ritmus brand legújabb termékei. A Vitajó branden belül a Vitajó kalácsok natúr és vaníliás ízesítéssel kerülnek forgalomba. Ezek amellett, hogy nagyon finomak és hosszú ideig megőrzik az állagukat és az ízüket, egyedi vitamin- és ásványianyag-összetételük révén támogatják az emberek egészségét. A Vitajó brand nevéhez jól illeszkedően az immunrendszerre, a fáradtságra, kifáradásra, a csontozat, a haj és a bőr állapotára fejtik ki elsősorban a kedvező hatásukat. A Ritmus branden belül a Ritmus Pont nevű termékünk jelenik meg, ami mind formátumában, mind pedig ízében eltér az alap Ritmustól. Ettől azt várjuk, hogy még többen fognak efelé a termék felé fordulni. Hiszen amellett, hogy ez is nagyon finom és teljes gasztronómiai értékű, fontos tulajdonsága, hogy élelmi rostforrás, és egyéb speciális összetevőinek is köszönhetően támogatja az emésztést. Ezt a család bármelyik tagja nyugodtan eheti. Idehaza kevesen fogyasztanak elegendő rostot, ebben a termékben rostok különböző kombinációi találhatók, illetve olyan egyéb támogató összetevők, amiktől a kedvező élettani hatás várható.
A hazai piacon már egyre ismertebb termékeik eddig hozták az előzetes elvárásaikat?
Szakács Tamás: Előzetes elvárásaink nem nagyon lehettek ezzel a koncepcióval kapcsolatban, mivel ilyen termékkör eddig nem létezett. Nyilván reményeink voltak, egyébként nem tettünk volna bele csaknem 20 év munkát és jelentős anyagi forrásokat. A Vitajó cipó 2,5 éve, a Ritmus kenyér pedig fél éve van a piacon, és most jönnek az újabb okos termékek. Csak a Vitajó cipókból közel 4 millió darab fogyott eddig. Úgy látjuk, hogy nagyon komoly érdeklődés van e termékek iránt, és fel tudunk építeni Magyarországon és nemzetközileg is egy olyan piacot, ami a jelenlegi élelmiszer-egészség trendekkel szemben nem arról szól, hogy kiveszünk valamilyen összetevőket a termékekből, hanem arról, hogy a termékek finomak és teljes gasztronómiai értékűek, ugyanakkor olyan speciális összetevők kerülnek beléjük, amik egyértelműen kedvező, számos esetben klinikai vizsgálatokkal igazolt vagy általános tudományos bizonyítékokon nyugvó valós élettani, egészségügyi előnyöket nyújtanak. Úgy gondoljuk, hogy az általunk kimunkált koncepcióra egyre többen fogékonyak. Nem egyszerű a helyzetünk, hiszen egy teljesen új trenddel megismertetni a fogyasztókat rendkívül nehéz. Mi azonban rááldozzuk azt az időt és azokat az erőforrásokat, ami lehetővé teszi, hogy az emberek megértsék életüket segítő törekvéseinket. A boltokban egyre többen azt látják majd, hogy valami látványos változás történt a kenyeres polcokon. Az a célunk, hogy ha az országos lefedettséget eléri a termékkör, akkor 8-10 ezer üzletben lehessen egyszerűen hozzájutni.
A sikerben mekkora szerep jutott az Önök által kifejlesztett gyártói-piaci franchise rendszernek?
Szakács Tamás: Az első partnerünk 2018 őszén lépett be ebbe a rendszerbe. Ennek a tapasztalatait is felhasználva ez év márciusától kezdtük el intenzíven építeni a gyártói-piaci franchise rendszert, intenzív tárgyalásokat kezdve mind a hazai, mind a nemzetközi piacokon. A koncepció lényege, hogy szigorú jogi keretek között, más gyártóknak is lehetővé tesszük a termékek gyártását és forgalmazását. Ezek a gyártók – sok más szolgáltatás mellett – különleges piaci exkluzivitást kapnak, így nyugodtan fel tudják építeni a termékek piacait. Jelenleg öt partnerünk van már, akik ilyen módon gyártanak, és reményeink szerint még idén további társaságok csatlakoznak a rendszerhez. Várhatóan a jövő év végére már valóban látványos lehet az országos lefedettsége ennek a termékkörnek. Szeretnénk legalább megduplázni a jelenlegi értékesítési volumeneket a partnereink közreműködésével.
A dinamikus belföldi terjeszkedés mellett külpiaci megjelenésben is gondolkodnak?
Szakács Tamás: Gondolkodunk. Egyelőre nincs szerződésünk külföldi partnerrel, de több országban is ambícióink vannak és tárgyalunk. Szeretnénk, ha Magyarországon és külföldön is minden létező sütőipari formátumban megjelenhetnének az okos élelmiszerek. Ugyanakkor a street food piacon is komoly terveink vannak, amiket visszaellenőrzött piackutatások adatai is táplálnak. Ezek az előrejelzések kisebb fajta „forradalomról” szólnak, erről azonban nekünk meg kell győznünk a street food piac legnagyobb szereplőit, ami nem egyszerű dolog.
Eljöhet az idő, amikor a legkülönfélébb bajainkra a kenyérboltban találunk megoldást?
Szakács Tamás: Ahhoz nyújthatnak segítséget az okos élelmiszerek, hogy költséghatékonyan, az életmódunk és a táplálkozási szokásaink feladása nélkül, biztonságosan lehessen fontosnak tartott egészségügyi, élettani előnyökhöz jutni. Mi nem betegeknek kínálunk megoldást, hanem annál sokkal nagyobb populációval foglalkozunk, azokkal, akik egészségesek, de az életmódjuk és táplálkozási szokásaik miatt nem biztos, hogy hosszú távon azok is maradnak. Mi azt kínáljuk nekik, hogy a táplálkozás keretében is aktívan foglalkozhassanak az egészségük megőrzésével, illetve különböző igényeik olyan költséghatékony megoldásával, amire ezek az alapvető élelmiszerek tökéletesen alkalmasak.
Petneházi Attila
(PR cikk)