Életmód

2020.09.21. 09:29

Már Budapesten is az okos élelmiszerek

Új taggal bővült az okos élelmiszereket gyártók és forgalmazók köre Magyarországon. Budapestet és vonzáskörzetét, valamint Pest megye egyes részeit hamarosan a Hel Pékség Kft. látja el kedvező élettani hatású sütőipari termékekkel.

A két cég között létrejött szerződés alapján, az Okos Élelmiszerek Kft. gyártói-piaci franchise rendszeréhez csatlakozva, a solymári központú társaság hozza piacra a Vitajó márka cipó formátumait. „Ezek a termékek nem csupán finomak, hanem – egyedi vitamin- és ásványianyag-összetételüknek köszönhetően – hozzájárulnak az immunrendszer normál működéséhez, a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez, valamint a haj, a bőr és a csontozat normál állapotának a fenntartásához is” – mondta Szász Krisztián, a Hel Pékség Kft. ügyvezetője. „Ebben az új, dinamikusan fejlődő élelmiszer-egészség koncepcióban való részvételünk számunkra stratégiai kérdés. Az érintett terület minél több lakójához szeretnénk eljuttatni az egészséget támogató cipókat, értékes pluszszolgáltatást nyújtva ezzel fogyasztóinknak. Ez különösen fontos a mai időkben”.

Az okos élelmiszereket hosszú ideig tartó kutatási, fejlesztési és innovációs program keretében a debreceni központú Hajdúsági Sütödék-csoport cégei fejlesztették ki. Mára négy önálló sütőipari brand született, amelyek külön-külön különböző élettani, egészségi területeken nyújtanak szolgáltatást az embereknek. „A ma ismert trendekkel szemben mi olyan új funkciókkal ruházunk fel alapvető élelmiszereket, amelyek tudományosan igazoltan hatékonyan és biztonságosan támogatják az egészséget, sőt – egyes termékek esetében – betegségek kialakulásának a kockázatát is csökkentik” – mondta Szakács Tamás, az Okos Élelmiszerek Kft. ügyvezetője.

Az új brandek társadalmi jelentőségét jól jelzi, hogy az okosélelmiszer-koncepciót 2018-ban beválasztották Magyarország 100 legérdekesebb innovációja, 2019-ben pedig a Magyar Innovációs Nagydíjon a 40 legelismertebb újítás közé.

Az okos élelmiszerek országos és nemzetközi elterjesztésére 2018-ban speciális gyártói-piaci franchise rendszert hoztak létre. Az üzleti koalícióban résztvevő cégek területi-, vagy csatornakizárólagosságot, valamint számos jogi, marketing és technológiai támogatást kapva, szinte saját termékükként építhetik fel a piacaikat.

Jelenleg hét gyártó cég tagja Magyarországon a rendszernek, akik együttesen már évi több mint ötmillió darab Vitajó cipót értékesítenek, több mint 900 hazai település, közel 2800 üzletében. „Csak a Vitajó cipók piaci mérete az ország teljes lefedését követően elérheti az évi 5 milliárd forintot” – monda piacépítési terveikről Szakács Tamás ügyvezető.

 

(PR cikk)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!