2020.09.30. 10:18
Újabb magyar márkák mutatkozhattak be a milánói divathéten
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint a Camera Nazionale della Moda közös mentorprogramjának köszönhetően idén újabb magyar márkák bizonyíthattak a Milano Fashion Weeken. A tervezők az állandó kiállítás mellett egy kollektív fashion show keretében is bemutatkozhattak a nemzetközi divatszakma és a sajtó előtt.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
Az MDDÜ keddi közleménye szerint
az olasz divatkamarával közösen útjára indított nemzetközi mentorprogram részeként mutatkozhatott be Milánóban szeptember 22. és 27. között öt magyar tervező: Kata Szegedi, NINI, MERO, a ZIA budapest és a THEFOUR.
A legújabb kollekciókat a Fashion Hub kiállítóterében tekinthették meg az érdeklődők, többek között nemzetközi divatszakemberek és elismert showroomok képviselői. A rendezvényen való konzisztens megjelenésnek köszönhetően a szakmai közönség már tudatosan kereste a Budapest Select tervezőket, amely ernyőmárkát a hazai brandek nemzetközi megjelenéseire hozta létre egykor az ügynökség – mutattak rá a közleményben, hozzátéve: az ernyőmárka fő célja, hogy a tehetséges tervezők saját jegyeiket megtartva, de az egységes kommunikáción keresztül nagyobb figyelmet kapjanak a külföldi megjelenések alkalmával.
Létszámkorlát mellett ugyan, de idén is sor került a szokásos kollektív fashion show-ra, amelyen MERO, Kata Szegedi és a THEFOUR kaptak lehetőséget a részvételre.
Mint írták, a Milano Fashion Week új résztvevőire számos pozitív szakmai visszajelzés érkezett már a helyszínen is. Mellettük az első mentorprogram egykori mentoráltjai közül hárman – az ABODI, a Cukovy és az Elysian ugyancsak bemutathatták kollekcióikat, mivel az előző szezonokban mindhárman elnyerték a buyerek legnagyobb szakmai elismerését jelképező Buyers Award díjat.
A közlemény szerint a magyar tervezők bemutatóját óriási érdeklődés övezte a nemzetközi buyerek és szakemberek körében: olyan mérvadó magazinok képviselői nézték az első sorból, mint a Vogue Italia, a Now Fashion, a Vogue Japan vagy a Corriere Della Sera, a bemutató után több nemzetközi megjelenés is született.
„Ezekben a kihívásokkal teli időkben még fontosabb, hogy javítsuk a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, hiszen ezzel támogathatjuk a márkák gazdasági stabilitását. A Milano Fashion Week a magas vásárlóerőt képviselő buyerek elérésének elsőszámú csatornája, így az esemény új kapukat nyit a külföldi terjeszkedés előtt. A nemzetközi piacra lépés egy többlépcsős folyamat, melyhez elengedhetetlen, hogy egy márka 2-3 szezonon keresztül is megjelenjen a külföldi rendezvényeken”
– idézték Bata-Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezetőjét.
Borítókép: illusztráció