Az idén talán már jobb lesz

2021.05.12. 10:35

Rég láttak veszteséget a hajdúszoboszlói fürdőcégnél, de most más idők járnak

20200703 MN Budapest Hajdúszoboszló fürdő Magyar Nemzet fotó:Mirkó István

Fotó: Napló-archív

A koronavírus-járvánnyal nehezített 2020-at 221 millió forintos veszteséggel zárta a Hungarospa Hajdúszoboszlói Gyógyfürdő és Egészségturisztikai Zrt. Az előző évi csaknem 2,5 millió fős vendégforgalmuk a felére esett, ami az értékesítés nettó árbevételében is tükröződött, hiszen a 2019-es 5,3 milliárdhoz képest „csak” 2,7 milliárd forint realizálódott. Mindez a részvénytársaság múlt évet taglaló üzleti jelentéséből derül ki, amelyet az idei tervvel együtt nemrég fogadott el Hajdúszoboszló polgármestere (lévén a cég 99 százalékban a város tulajdona). Érdemes hozzátenni, hogy a Hungarospa adózott eredménye 2016 óta mindig 400 millió forint felett volt (sőt, 2002-ig visszamenően egyszer sem zárt ráfizetéssel).

Kulcsszerepben a turisztika

Mint ismert, a járvány miatt a megye egyik emblematikus cége öt hónapon át zárva tartott, ráadásul ezúttal külföldi vendégekre is sokkal kevésbé számíthatott. Így a múlt év első két hónapja hiába vetített előre rekordforgalmat, végül a társaság vezetésének célkitűzésként be kellett érnie a pénzügyi egyensúly biztosításával, a takarékos gazdálkodással, a munkahelyek megőrzésével. Ez utóbbinál 54 fővel, tehát ötszázra csökkent az átlagos foglalkoztatotti létszám, miközben a munkavállalók átlagbére 18 százalékkal esett vissza (a munkahelyek megőrzésében kulcsszerepe volt a turisztikai szektort is felszínen tartó kormányzati bértámogatásnak).

A beszámoló összegzésének lényeges megállapításai, hogy a működés pénzügyi egyensúlya biztosított, és az átalakított hitelszerződések (piaci kamatozásúakat váltottak állami támogatásúakra) révén rendelkeznek a visszaesés kezeléséhez szükséges pénzügyi tartalékokkal. Így a Hungarospa történetének második legköltségesebb fejlesztése, a Prémium Zóna megvalósítása sem kétséges (áprilisban elkezdhető a műszaki átadás-átvétel, írta a közösségi oldalán Czeglédi Gyula polgármester).

Ami a 2021-es üzleti tervet illeti, a főszezon bevételeinek tervezésekor a cégnél a piacok előző évi ütemnek megfelelő, lassú visszaépülésével számolnak. Összességében 3,9 milliárd forint bevételt irányoztak elő, ami lényegében a 2015-ös évinek felel meg, és 30 százalékkal haladja meg a 2020-as esztendőt. Az adózás előtti eredményt tekintve idén is veszteséggel kalkulálnak, ami a számításaik alapján 197 millió forint lehet.

RaL

Borítókép: Pillanatkép a szoboszlói strandon. Tavaly a túlélés és a Prémium Zóna folytatása volt a cél, idén már bátrabban terveznek

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában