PR cikk

2019.10.22. 11:19

A nagybetűs CIPŐ

Nem véletlen, hogy a híres mesében sorsfordító jelenetként szerepel, amikor a királyfi az üvegcipőbe illő lábacskát megtalálja.

Felnőttként, kicsit mélyebb dolgot fedezhetünk fel a sorok között. Látva a stílusos, kimunkált darabot, a királyfi úgy véli, megtalálta jövendőbelijét, legyen az bármilyen külső és belső tulajdonságokkal megáldva. És igen! Lehet a szem a lélek tükre, de egy cipő bizony rengeteget árul el viselőjéről…

Történetek cipőkről

Valójában nem kell a mesék világába kalandozni, hogy rájöjjünk, a cipő egy jelkép. Egy olyan fontos kiegészítője (vagy meghatározó eleme?) öltözékünknek, amelyről mindenkinek van egy története.

Az egyik gyermek az egész nyarát végigdolgozza, hogy megvehesse álmai cipőjét, a másik lyukas lábbelije miatt célponttá válik mikro közösségében, a harmadik meg sosem látott “valódi” cipőt, azt hordja, melyet a harmadik világbeli körülményei megengednek, legyen az akár csak egy kilapított PET palack.

Van, aki hónapokig spórol, hogy megvegye a CIPŐ-t – így csupa nagybetűvel -, van, aki csak a praktikusság miatt keres egy méretben megfelelőt, és nem tulajdonít nagy jelentőséget sem a márkának, sem másnak. Akad, aki sportot űz a vásárlásukból, hogy a szivárvány összes színében és minden alkalomra találjon megfelelőt. És ott van persze a hollywoodi elit is, akik külön gardróbban tárolják a többszáz párt számláló gyűjteményüket.

A “földi halandó” talán csak a tv-ből ismeri a Jimmy Choo, a Manolo Blahnik vagy a Louboutin márkákat, míg a világ leggazdagabbjai nem félnek egy Stuart Weitzman által gyártott gyémántberakásos lábbeliért dollármilliókat kifizetni.

Ereklye – Státuszszimbólum – Ruhadarab

Rengeteg fontos dolgot elárul egy cipő stílusa, színe, formája, ára és tisztasága is a viselőjéről. Sportos vagy elegáns? Egyszínű, tarka vagy neon? Magassarkú vagy lapos talpú? Tömegcikk vagy egyedi? Tömérdek információ bújik meg a válaszokban.

Egy minden igényességet mellőző ember simán hordja – az évszaktól függetlenül – kedvenc ütött-kopott klumpáját, míg más a legapróbb piszkot is különös műgonddal távolítja el szeretett topánjáról és helyezi azt használat után vissza dobozába vagy a polcára. Előbbiek feltehetően csak egy ruhadarabként tekintenek a lábbelire, míg utóbbiak igazi ereklyeként. Egy egyedi – akár dedikált – cipő valljuk be, nem mindenkinek elérhető, de akinek tulajdonában van, azt egy átlagember egy kicsit ámulattal, csodálattal és persze irigykedve nézi.

Nem csak a nők imádják

Sok hazai példát is láthatunk férfiakról, akik odáig vannak a cipőkért. Egyik legismertebb stand up-osunk nyíltan beszélt több fórumon is a kosaras cipők – azok közül is a legbámulatosabb AIR JORDAN lábbelik – iránti szenvedélyéről és mutatta meg gyűjteményét. Gyerekkora óta szerelmese a sneakereknek, az elmúlt években elért sikereinek köszönhetően lehetősége volt beszerezni csak ebből a márkából annyit, hogy akár a hónap minden napján másikba lépjen.

Minden újabb darab piacra dobását hozzá tudja illeszteni egy, az életében akkor történt eseményhez.

Szenvedély, motiváció, önkifejezés és életutak… Fogalmak, amelyeket egy cipőn keresztül is megérthetünk, megérezhetünk!

(PR cikk)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!