Szponzorált tartalom

2020.10.16. 09:46

A világ leghíresebb reklámjai

A reklámok az életünk részét képezik. Látjuk őket a tévében, halljuk a rádióban, és ma már az interneten is egyre többször összefutunk velük. Egy jó reklám mögött mindig rengeteg ember áll, akik hosszas tervezés után találták ki, hogy pontosan kik, mit és hogyan csináljanak.

Forrás: dekortar.hu

Valamikor pár másodperc úgy bele tud égni az ember emlékezetébe, hogy ez befolyásolja a későbbi vásárlási szokásait is, de olyan reklámok is vannak, amik soha nem mennek már ki a divatból. A reklám lehet a TV-ben, az interneten, egy molinó vagy egy névjegykártya, a forma mindegy is, a lényeg az üzenet és a hatás. Általában azokra szoktunk leginkább emlékezni, amik valamilyen formában a szívünkre hatottak, és valljuk be őszintén, a világon rengeteg jó és feledhetetlen reklám létezik.

Lássuk most a leghíresebbeket a nagyvilágból

1. Just do it!

A Nike híres mondata a Just do it még a magyarul beszélők körében is elterjedt. Lefordíthatnánk magyarra, azonban mindenki az eredeti nyelven szokta emlegetni. Régen a termékek csak a maratoni futóknak készültek, csak ezután jött az akkori fitneszőrület. Ekkor került a Nike a Rebook fölé, és a 80-as években megszületett a híres mondat is. Hívhatjuk telitalálatnak, mivel 88-ban a Nike értékesítése elérte a 800 millió dollárt. Ez a következő évben még nagyobb lett. A Just do it rövid, de érdekes, szinte minden szituációban kiejthető, és a mai napig használják TV-s, rádiós, online és molinó reklámjaikban.

2. Coca Cola

A Coca Cola olyan név, amit szintén mindenki ismer. Mivel nagy vállalatról van szó, hatalmas marketingfogásra van szüksége, hogy az emberek újra figyeljenek. Ilyen volt a 2011-ben közzétett Share a Coke jelmondat, ami magyarul Oszd meg a kólát!-ra fordítható. A vállalat minden egyes palackra egy nevet nyomtatott, így az emberek elkezdték keresni a sajátjukat. A reklám Ausztráliában kezdődött, azonban az egész világon végigsöpört, a legtöbb fogyasztót elvarázsolta.

3. Vodka

Absolut vodka. Ez a hirdetési kampány a nyomtatott marketing része, a világ rengeteg pontján megjelent. Annyira sikeres volt, hogy 25 éven keresztül nyomtatták folyamatosan, így a valaha volt leghosszabb megszakítás nélküli kampánya lett.

4. Közösségi média

#LikeaGirl. Ezt a hashtaget az Always márka készítette el 2015-ben, azonban egy életre bevésődött az emberek tudatába. A videóban több fiatal fiút és lányt is megkértek, hogy fussanak, üssenek, dobjanak, mint egy lány. Ezután a tíz éves korosztályt is felkérték, akik sokkal erősebben mutatták be a mint egy lány kifejezést. A nézők láthatták, hogy lánynak lenni ebben a világban egyáltalán nem könnyű, sokan még mindig könnyes szemmel nézzük végig a reklámot, ami egy hatalmas üzenet a mai napig. A közösségi médiában napi szinten használják ezt a hashtaget.

5. Gondolkodj kicsiben!

A Volkswagen önálló hirdetése a Think Small, vagy gondolkodj kicsiben. Ez a kampány 1960-ban született meg, és a mai napig színvonalnak tartják. Mindez ott kezdődött, hogy az amerikaiakat hajlamosak egyre nagyobb autókat venni, és sikerült neki az emberek felfogását megváltoztatni. Azóta Amerikán kívül is használják ezt a szlogent, ami még ma is nagy üzenettel bír.

6. Apple

A sorból nem maradhat ki az Apple sem, ami 2006-ban változtatta meg a világot a Get a Mac, magyarul szerezz egy Mac-et szlogennel. Persze, sok nagyszerű kampányt tud már az Apple maga mögött, azonban ez lett a leghíresebb. A szlogen segítségével a társaság mintegy 42%-os növekedést tapasztalt a következő évben.

 

(PR cikk)

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!