PR cikk

2019.09.13. 11:16

Instagram marketing vállalkozások számára

Az Instagram népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy már több mint 1 milliárd felhasználója van a közösségi média platformnak.

Marketing elemzők szerint az applikáció azonban még csak most kezd fellendülni, hiszen egyre többen választják a használatát a Facebook helyett. 500 millió felhasználó napi szinten veszi igénybe a Story funkciót, és 30%-uk a céges történeteket is megtekinti.

Érdemes-e vállalkozások számára az Instagramot marketing célokra használni?

Az Instagramon való jelenlét minden vállalkozás, különösen webáruházak számára kifejezetten hasznos és jövedelmező lehet. Ehhez természetesen minőségi tartalmakra van szükség, hiszen a felhasználók körében csak akkor lehet sikert elérni, ha a megosztott képek és videók elérik az elvárt szintet.

A tartalom minősége mellett a rendszerességre is oda kell figyelni, hogy a célcsoportok érdeklődése állandóan fenntartható legyen és új felhasználók kövessék az oldalt. Az Instagram középpontjában a vizualitás áll, így nagyon fontos, hogy kizárólag saját tartalmak kerüljenek feltöltésre. A tartalomnak olyan élményt kell közvetíteni, amellyel a célközönség azonosulni tud.

A hashtagek használata kiváló lehetőség arra, hogy egy vállalkozás önálló brandet építsen, és elérje a kívánt embereket. A legtöbb felhasználó, ha vesz egy terméket és feltölti az Instagramra, azonnal beírja az adott márkát a hashtagek közé. Érdemes a vállalkozásoknak önállóan kitalált hashtageket alkalmazni, amelyek használata kifejezetten a cég oldalával kapcsolatos.

A közönség az első!

A multinacionális cégek már hamarabb elkezdték kihasználni az Instagram nyújtotta marketing lehetőségeket, mint a kis- és középvállalkozások. Rájöttek, hogy az Instagram segítségével jelentősen könnyebb érzelmi kapcsolatot kialakítani a közönséggel, így az értékesítés sokkal sikeresebb lehet. A különböző életstílusok megfelelő kommunikációja és az eladni kívánt termékek promotálása garantált sikert eredményeznek.

Ha a felhasználók azt érzik, hogy az adott tartalom valóban nekik szól, akkor számottevő aktivitásra lehet számítani. Folyamatosan érkezni fognak az új követések, és egyre több ember fog kommentet írni. A kommentekben felmerülő kérdésekre mindig célszerű válaszolni, hiszen így jelzi a cég, hogy számára fontosak az ügyfelek. Az Unas Shop beépített marketing funkciókat biztosít a minél nagyobb hatékonyság elérése érdekében.

Mi a helyzet Magyarországgal?

Hazánkban jelenleg körülbelül 900 ezer ember használja az Instagramot, amely hatalmas közönséget jelent. Azonban ez a szám folyamatosan gyarapszik, hiszen az applikáció népszerűsége napról-napra növekszik az újabb és újabb funkcióknak köszönhetően.

Az Instagram már rég túllépte a kizárólag képnézegető platform hírét, mivel a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a felhasználói élmény állandóan növekszik. Nagy előnyt kovácsolhat magának az a cég aki még időben kezdi el kiépíteni saját követőtáborát.

(PR cikk)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!