2019.06.24. 10:41
Ismét csúcsokat dönthetnek a szezonális termékek
A hűvös, csapadékos május 15-20 százalékkal vetette vissza a szezonális nyári termékek forgalmát, a júniussal érkező kánikula következtében viszont éves szinten 8-10 százalékkal is nőhet az áruházláncok bevétele ezekben a termékcsoportokban.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Atstock Productions
Bár sok múlik a következő hónapok időjárásán, a vezető hazai élelmiszer-kiskereskedelmi láncok legalább 8-10 százalékos forgalomnövekedésre számítanak a nyáron a szezonális termékek piacán – derült ki a Világgazdaság körképéből. A szóban forgó kategóriák közül
a sör a legnagyobb, hiszen az éves 150 milliárd forintos kiskereskedelmi értékesítésnek akár a 35-40 százalékát is adhatja a nyári hónapokra koncentrálódó sörszezon,
ez az arány a 67 milliárd forintos eladást hozó ásványvíz esetében 25-30 százalék.
Ezzel szemben a bolti értékesítést tekintve immár 35 milliárd forintos jégkrémpiac 50-60 százalékát is adhatja a nyár,
akárcsak a grilltermékeknél, igaz, az utóbbiaké egyelőre mindössze 3,5 milliárdos, de évente akár negyedével is bővülő szegmens.
A tavaly értékben 11, mennyiségben 5 százalékos kiskereskedelmi növekedést produkáló sörpiac a Tescónál is a nyári hónapokban tetőzik, ekkor keletkezik az éves forgalom harmada. A hipermarketnél azt közölték a Világgazdasággal, hogy az időjárásra legérzékenyebb kategóriák egyikéről van szó,
egy-egy melegebb nyári hét eladásai a két-háromszorosát is hozhatják a tavasziaknak.
Az éves sörértékesítés 42 százalékát májustól augusztusig bonyolító SPAR tájékoztatása szerint
a hűvös, esős május 16 százalékos volumencsökkenést okozott az egy évvel korábbihoz képest,
az idei június pedig egyelőre annak ellenére erősebb, hogy tavaly ilyenkor a labdarúgó-világbajnokság is pörgette a fogyasztást.
A SPAR szerint változnak a szokások, a minőségi sörök fogyasztásának előretörésével erősödik a prémiumszegmens, de a hazai kézműves sörök iránt is egyre nagyobb a kereslet.
Borítókép: illusztráció