2023.11.30. 19:03
Még egyszerűbb az ügyintézés a kormányablakokban
Tovább egyszerűsödik az ügyintézés a kormányablakoknál, mert már azok az ügyfelek is élvezhetik a papírmentes ügyintézés előnyeit, akik eddig nem rendelkeztek digitális aláírással vagy ügyfélkapus regisztrációval.
Ügyfél a kőbányai kormányablakban 2022. május 28-án.
Forrás: MTI
Fotó: Kovács Tamás
Budapest Főváros Kormányhivatala csütörtökön tájékoztatta az MTI-t, hogy a legújabb, uniós támogatással megvalósított projekt fő fejlesztési területeinek egyike az aláírásminta alapú hitelesítési rendszer (amahit) bevezetése volt, ami lehetőséget biztosít a kormányhivatali ügyintézés során a biometrikus aláírásminta alkalmazására a kormányablakokban és egyes kormányhivatali ügyfélszolgálatokon.
Az amahit-rendszerben használt aláírásmintán alapuló működés az aláírás képének alkalmazásán kívül annak ellenőrzését is jelenti - magyarázták.
A fejlesztés eredményeként idén november után 32 ügytípus intézhető az amahit-rendszerrel a kormányablakokban és meghatározott kormányhivatali ügyfélszolgálati pontokban - több mint háromezer ügyintézői munkaállomáshoz - kihelyezett aláírópadok segítségével
- tudatták.
Az ügyfelek által csak közvetetten érzékelhető projekt eredménye, hogy megvalósult a VPN-konszolidáció, az egységes kormányhivatali hálózati architektúra kialakítása. Ez lehetővé teszi a hivatalok/állami szervek közötti adatkapcsolatok egyszerűbb, hatékonyabb létrehozását - magyarázták.
A kiemelt projektet a Széchenyi 2020 program keretében Budapest Főváros Kormányhivatala által vezetett konzorcium az Európai Unió által nyújtott vissza nem térítendő támogatással, 6,468 milliárd forint keretösszegből valósította meg - olvasható a közleményben.