Strandriport

2024.07.20. 07:00

Még Svédországból is Kabára járnak strandolni – fotókkal

A Haon stábja sorra járja Hajdú-Bihar vármegye fürdőhelyeit a kánikulában. Helyszíni riportunkat csütörtök délután készítettük a kabai strandon.

Kosztin Éva

Ez a svéd család évek óta örömmel jár ide

Forrás: Kiss Annamarie

Csodaszép zöldekkel szegélyezett kis sétány vezetett be a kabai strandra, ahol a szemünk rögtön megakadt a bejárathoz közeli büfénél az egyik vendég tejszínes-mogyorókrémes gofriján. Olyan jól nézett ki (mármint a gofri), hogy legszívesebben azonnal leültünk volna a fotós kollégámmal elmajszolni egyet, de mivel első a munka és a kötelesség, nem csábultunk el, hanem indultunk felfedezni a terepet.

kabai strand, lángos, medence
A kabai strand legnagyobb medencéje
Forrás:  Kiss Annamarie

Első utunk a trafikhoz vezetett, ahol számtalan, a fürdőzéshez nélkülözhetetlen terméket találtunk. Az ott dolgozó Krisztinától megtudtuk, főleg a szezon elején vásárolnak sokan, amikor még többen érkeznek felkészületlenül strandolni, augusztus elejére már általában mindenki beszerzi, amire szüksége van egy jó csobbanáshoz.

A legkeresettebben egyértelműen az úszógumik, amik 1200-2400 forintba kerülnek nagyságtól függően. Vannak figurás úszógumik az egészen piciknek, a nagyobbaknak pedig műanyag kapaszkodókkal ellátott verziók is. Szintén népszerűek a labdák, a vízipisztoly, a nyakba akaszthatós műanyag pénztárcák és a felfújható párna is

– tájékoztatott Krisztina a trafikban, ahol a henger alakú műanyag pénztárcán kívül a csavaros fagyi is hozza a retró életérzést. Egy pénztárcáért 700 forintot, egy csavaros fagyiért pedig 800 forintot kell fizetni.

Csendes, kedves hely

A trafikkal szemben található a hideg vizes úszómedence, aminek ebben a melegben éppen kellemes a hőfoka. Sajnos, nem saját tapasztalatból írjuk, a szentpéterszegi Nagy László és felsége vélekedett így, akikkel a nagy medence szélén beszélgettünk. – Jó a víz, jó a kaja, mindig öröm itt lenni. Amikor otthon megműveltük a házi kertet, nincs már sok gaz és az idő is engedi, eljövünk ide. Pihenünk, beszélgetünk, sok ismerős is van már – osztották meg a Haonnal. Hozzátették, a gyerekeik Debrecenben laknak, és velük, illetve az unokákkal is gyakori vendégek itt. – Imádják ezt a strandot, mindig mondják utána, hogy mama, papa, de jó volt! – jegyezték meg.

Nagyék Szentpéterszegről járnak Kabára strandolni
Forrás:  Kiss Annamarie

A nagy medencében ezután megláttunk egy kiemelkedően fotogén családot, akik épp kijöttek a partra, így őket is megszólítottuk, majd meglepődtünk: kiderült ugyanis, hogy Svédországból érkeztek. A feleség elmondta, hogy az apósa magyar, Hajdúszoboszlón lakik, ezért minden nyáron eljönnek meglátogatni a férjével és a két gyerekkel.

Az apósomnak ez a kedvenc strandja, így mi is jövünk. Nagyon szeretjük, csendes, kedves kis helynek tartjuk, tegnap is itt voltunk

– avatott be.

A csúszdás gyerekmedencénél a lila úszógumis Abigéllel és anyukájával találkoztunk. – Öten jöttünk ki ma ide, mert nemcsak a felnőttek, a gyerekek is nagyon jól érzik magukat. Arról nem is beszélve, hogy az árak nagyon kedvezőek, nagyobb strandokon egyetlen belépő kerül annyiba, mint nekünk ötünknek összesen ide a kabai strandra – hangsúlyozta Abigél anyukája.

kabai strand, lángos, medence
A legkisebbek a gyerekmedencében pancsolnak
Forrás:  Kiss Annamarie

A gyerekmedence mögött helyezkedik el a gyógymedence, diszkrét távolságban a többitől és a nagy  forgalomtól, így igazán nyugodtan lehet benne pihenni. Nem is szerettük volna megzavarni a csendesen lubickolókat, így inkább megnéztük, mi a helyzet ételfronton.

Ennyiért lehet enni a kabai strandon

A strandon üzemel egy étterem, amelynek kinti és benti része is van. Az étterem kínálata hatalmas, csak az ennivalók 11 különböző árlistát foglalnak el. A kínálatban találhatunk pizzákat és hamburgereket 1700 forinttól mindenféle ízvariácóban, akinek nem erős a döntéshozási képessége, az könnyen napszúrást kaphat, mire sikerül határoznia. Természetesen lángos is kapható, egy sima 450 forintba, egy tejfölös 650 forintba, egy sajtos-tejfölös pedig 950 forintba kerül. A legdrágább lángost 1800 forintért mérik, ennyiért egy gyrosos vagy egy magyaros töltött lángost vehetünk. Az étterem benti részén menüt is kínálnak: egy leves, főétel és köret kombó 1690 forint, de ehetünk csak sültes főételt 1850 forintért, vagy pörköltest 1590-ért.

Az étterem kinti részén futottunk bele a svéd család magyar ágába, a hajdúszoboszlói Gelzinger házaspárba, akik éppen két pohár gyöngyöző sörrel foglaltak helyet (a legolcsóbb sör egy pohár Kőbányai 500 forintért, a legdrágább egy korsó meggysör 1200 forintért).

– Itt szoktunk ebédelni is, nekünk a pihenés része, hogy az ételt nem mi készítjük el. Évek óta járunk ide, sok külföldivel találkozunk. Nincsen tumultus, nem kell egyfolytában a gyerekek kezét fogni, hogy ne vesszenek el, így mi is könnyebben ki tudunk kapcsolódni – vélekedtek. Kiemelték, nagyon tetszik nekik, hogy a strand sokat fektetett a napozóágyakba, amiket ráadásul ingyenesen lehet használatba venni. – Akármikor jövünk, mindig van helyünk, napközben cserélődnek az emberek – osztották meg tapasztalataikat.

A strandról kifelé menetben úgy döntöttünk, hogy megállunk a büfénél is egy gofrira: egy sima 500 forintba kerül, a lekvár és a puding feltét 200 forintba, a mogyorókrémes 300 forintba,  kerül, a tejszínhab pedig a tetejére egy százas. Lángosimádóknak hab lehet a tortán, hogy a büfében a lángoskínálat hatalmas, a legdrágább 1500 forintért a magyaros (sajt, tejföl, kolbász, szalonna, lilahagyma, erőspaprika), és a gyrosos. Szintén itt találhatóak meg a tipikus strand ételek, többek között 10 deka sült kolbász 450 forintért és 10 deka hekk 500 forintért, egy szelet kenyérért pedig 150 forintot kérnek.

Jegyeket, bérleteket!

A strandon a helyiek kedvezményes áron válthatják meg a belépőjüket: egy kabai felnőtt jegy 1650 forint, egy gyerek 980 forint, egy diák és nyugdíjas 1320 forint. Akiknek a lakcímkártyája nem oda szól, azoknak a kabai strand árak a következők: a felnőtteknek 2200 forintot, a gyerekeknek 1320 forintot, a diákoknak és a nyugdíjasoknak 1650 forintot kell fizetniük egy egész napos jegyért.

A berettyóújfalui strandon két hete jártunk:

A debreceni Kerekestelepi fürdőről ebben a cikkben írtunk: