2013.03.27. 15:11
Ötmillió forintra bírságolta a Penny Marketet a GVH
Budapest, 2013. március 27., szerda (MTI) - Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Penny Market Kereskedelmi Kft. (Penny), amikor reklámkiadványában úgy hirdetett árukat magyar termékként, hogy nem volt tekintettel a lehetséges fogyasztói értelmezésre – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely ezért ötmillió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
Budapest, 2013. március 27., szerda (MTI) - Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Penny Market Kereskedelmi Kft. (Penny), amikor reklámkiadványában úgy hirdetett árukat magyar termékként, hogy nem volt tekintettel a lehetséges fogyasztói értelmezésre – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely ezért ötmillió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A cég 2010. július 1. és 2012. február 28. közötti időszakban nyomtatott reklámújságjában, plakátokon, a nyomtatott sajtóban és egyéb hirdetéseiben egyes termékeit "magyar termék" megjelöléssel népszerűsítette - ismertette a GVH az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében.
A versenyhivatal álláspontja szerint a magyar jelleget hangsúlyozó termékmegjelölés előzetesen rögzített, következetesen alkalmazott követelményrendszer alapján használható. Követelmény továbbá, hogy a vállalkozások a rendszereiket a fogyasztói értelmezésre figyelemmel alakítsák ki.
A Pennynél a vizsgált időszakban voltak írásba foglalt kritériumok annak eldöntésére, hogy egy termék mikor jeleníthető meg a vállalkozás kereskedelmi kommunikációiban magyarnak. A kritériumrendszer kizárólag a termék adminisztratív származási helyét tekintette irányadónak a magyar termékként való minősítés szempontjából, de a származási hely fogalom nem azonos a fogyasztói értelmezés szerinti származási hellyel.
A GVH megítélése szerint az átlagfogyasztó alapvetően a magyar alapanyagból, magyar cég által, magyar munkaerő közreműködésével, Magyarországon előállított termékeket tekinti magyar terméknek.
A hivatal eljárásában azt is vizsgálta, hogy a vállalkozás betartotta-e a saját követelményrendszerének előírásait.
A GVH megállapította, hogy a Penny ebben az ügyben a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért szabta ki az ötmillió forintos bírságot - áll a közleményben.
- MTI -