2013.06.05. 15:36
Alacsonyabb díjakat és egyszerűbb ügyintézést várnak a direkt banktól az ügyfelek
Budapest, 2013. június 5., szerda (MTI) - Az internetes és telefonos elérhetőséget használó direkt bankokat első körben számlavezetésre és bankkártya kiadására vennék igénybe a potenciális magyar ügyfelek, de csak akkor, ha alacsonyabb díjakat és egyszerűbb ügyintézést kapnak cserébe - közölte felmérésének egyik megállapítását a GfK piackutató szerdán az MTI-vel.
Budapest, 2013. június 5., szerda (MTI) - Az internetes és telefonos elérhetőséget használó direkt bankokat első körben számlavezetésre és bankkártya kiadására vennék igénybe a potenciális magyar ügyfelek, de csak akkor, ha alacsonyabb díjakat és egyszerűbb ügyintézést kapnak cserébe - közölte felmérésének egyik megállapítását a GfK piackutató szerdán az MTI-vel.
A felmérést végző szakemberek szerint Ausztriában, Szlovákiában és Lengyelországban működnek már direkt bankok, érdemes onnan átvenni a tapasztalatokat.
Ezek a bankok első körben könnyen átlátható, egyszerű és alacsony díjú termékeket kínáltak azzal a céllal, hogy létrejöjjön a kapcsolat az ügyfelekkel. Amikor ez már működött, akkor jött a második szakasz, amelyben már a direkt bank a fő banki pozíció elérésére koncentrált az ügyfeleinél.
A megkérdezett reménybeli magyar ügyfelek 10 százaléka mondta azt, hogy megbízna egy előnyös feltételeket kínáló direkt bankban, 8 százalékuk pedig nyitott arra, hogy ügyféllé váljon.
Ez utóbbi arány 490 ezer ügyfelet jelent, de a GfK ennek negyedével kalkulál, így jut el a 120 ezer potenciális ügyfélhez. A magyar piacon azonban már ez is komoly részarány - állapítja meg a közlemény.
- MTI -