2016.12.06. 08:00
Javult a fogyasztók vásárlási kedve
Budapest - Kulcsfontosságú, hogy a munkaerőpiac tovább erősödjön, növekedjen az emberek költése.
Budapest - Kulcsfontosságú, hogy a munkaerőpiac tovább erősödjön, növekedjen az emberek költése.
Magyarországon a legutóbbi időszak újabb rekord szintjét érte el a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe. Ez főleg annak köszönhető, hogy javult a fogyasztók vásárlási kedve, és az előző felméréshez képest is többen látják többé-kevésbé pozitívan személyes pénzügyi helyzetüket.
Némi optimizmus
A második negyedévben emelkedett a fogyasztói bizalmi index az első negyedévhez viszonyítva. Főleg két tényező járult hozzá, hogy nagyobb lett hazánkban az index. Egyrészt javult a fogyasztók vásárlási kedve. A jelenlegi időszakot, figyelembe véve az árakat és saját pénzügyi helyzetét a magyar megkérdezettek 15 százaléka látja kisebb-nagyobb mértékben megfelelőnek arra, hogy megvásárolja, amit szeretne, vagy amire szüksége van. Az index három összetevője közül legpozitívabban személyes pénzügyi helyzetüket ítélik meg a felmérésben részt vett magyar fogyasztók; 22 százalékuk tekint inkább derűlátóan az előttünk álló tizenkét hónapra, személyes pénzügyi helyzete szempontjából. Az index harmadik elemével, a munkahelyi kilátásokkal kapcsolatban is kedvezőbb lett a mutató.
HBN