2020.09.25. 17:50
Jól halad az átfogó vasútfejlesztés, négy állomást is átépítenek
A projektben többek között 34,1 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány a V-Híd munkájával.
A V-Híd Építő Zrt. workshoppal/gépbemutatóval egybekötött születésnapi rendezvénye Debrecenben. 20200918 Debrecen Fotó: Matey István MI Hajdú-bihari Napló
Fotó: Napló-archív
A Debrecen ipari fejlődésére reagáló, a cívisvárost Füzesabonnyal összekötő vasútvonalat fejlesztő projektet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósítják meg. A kivitelező V-Híd Zrt. nemrégiben a BMW-gyárat is magába foglaló Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez vezető vasúti pálya mellett ünnepelte ötéves fennállását. Az eseményen bemutattak egy modern vasútépítő gépsort, amelyből mindössze három darab létezik a kontinensen. A beruházás munkálatairól nemrégiben újabb információk láttak napvilágot.
Befejeződött a Vértesi úti vasúti átjáró átépítése, ezért azt hétfőtől visszaadják a forgalomnak. A Kishegyesi úti átjárót azonban október 5. és 22. között lezárják, időszakosan nem csupán az autós, de a gyalogos forgalom elől is
– tájékoztatta portálunkat a NIF Zrt.
A teljes fejlesztésben az érintett vonalszakaszon a meglévő nyomvonal felújítását végzik el 11,6 kilométer hosszan, 3,6 kilométeren pedig a szükséges korrekciókat építik meg. Debrecen és Tócóvölgy állomások között kétnyomosítják a pályát.
A projekt során összesen 31,4 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány.
Négy állomást is átépítenek
Debrecen állomáson az üzemi épületet, Tócóvölgy állomáson pedig a jelenlegi felvételi épületet alakítják át. Macs Ipari Park állomáson új üzemi épület létesül, Macs állomáson pedig a jelenlegi felvételi épület helyén egy új felvételi épületet alakítanak ki – részletezi a magyarepitok.hu.
A projekt számos további munkafolyamatot foglal magába: