2008.06.07. 09:24
Akár kezdőre is - „Utasbarát” csatlakozások
<p>Debrecen – Olvasóink írják.<BR /><EM>Ez év áprilisában Dunaharasztiból utaztunk haza feleségemmel Debrecenbe. A dunaharaszti vonat 17.50-kor érkezett be Kőbánya-Kispestre, így bombariadó miatt nem engedtek be a rendőrök az állomásra.</EM></p>
Nem tudtunk helyjegyetvenni a 18.20-as Délibán IC-re, jegy nélkül kellett felszállnunk. A kalauznak hiába mondtuk, hogy miért nincs jegyünk, megbüntetett. Nem értem, hogy a MÁV a bombariadóért miért minket büntet, pedig nem mi csináltuk...
Nem értem még többek között azt sem, hogy az IC minden óra 27 perckor érkezik Kőbánya-Kispestre, ahonnan a kunszentmiklósi vonat minden óra 26 perckor indul el, tehát az IC beérkezése előtt 1 perccel! Így egy órát kell várni a következő vonatra. A gyorsvonat minden második óra 23 perckor érkezik be, így elvileg el lehet érni, de már láttam olyat, hogy a gyors késve jött be az állomásra, de ugyanabban a percben a kunszentmiklósi már indult is.
A Kunszentmiklósról érkező vonat minden órában 6 perccel érkezik be az IC indulása után, és az 1 perccel az után, hogy a gyorsvonat is elmegy. Egyértelmű, hogy direkt kiszámolták a menetrend összeállításakor, hogy a vonatok ne csatlakozzanak véletlenül sem. A múlt évi menetrendben még volt csatlakozás mindkét irányba. Még azt monja a MÁV, hogy utasbarát... (Mi lenne ha nem lenne az?)
Meg kellene már magyaráznia valakinek a MÁV vezetőinek és némelyik politikai hatalomra vágyó és azzal incselkedő szakszervezetivezetőnek, hogy nem az utasok vannak a vasutasokért, hanem fordítva. Ha nem lennének utasok, vagy áttérnének más utazási módra (pl. autóbusz, gépkocsi) miből élnének meg a vasútnál?
Priskin Gyula, Debrecen
Az illetékes válaszol
A bombariadó miatt a vonatok közlekedését engedélyezték, de a pénztár előtti terület 17.05-18.15-ig lezárásra került. A rövid, mindössze 5 perces idő, amely rendelkezésre állt volna utasunknak a Délibáb IC indulásáig a menetjegy megváltására, valóban rövid idő. Az ilyen és ehhez hasonló esetek egyediek, hiszen egy nem várt bombariadó mindig új helyzetet teremt. Ezek kivizsgálását a MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálata végzi, a hozzájuk beérkező észrevételeket kivizsgálják, és indokolt esetekben a visszatérítés lehetőségével élnek.
Priskin Gyula panasza esetében is méltányossági visszatérítésre van lehetőség, és ezúton is elnézést kér a MÁV-START Zrt. a kellemetlenségekért.
A csatlakozási problémával kapcsolatban a türelmüket kérjük, ugyanis a menetrend tervezésénél és a csatlakozások összehangolásánál több szakmai szervezetnek és vállalatnak kell együttműködnie. Nem megfelelő csatlakozások esetében külön kell megvizsgálni az eseteket, szakmai szempontok alapján.
MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.