2012.07.19. 10:08
Jegyzet: Alulról jobban látszik
<em>Százmillió eurós nagyságrendben értek el megtakarításokat német óriáscégek azzal, hogy az alkalmazottaiktól származó ötleteket valósítják meg. Hiába, a válság a BMW-nél meg a Bosch-nál is válság, ha spórolni lehet, miért ne? A hírek szerint e cégek vezetői fordultak a mindenféle rangú beosztottakhoz, költségkímélő megoldásokon történő agyalást kérve.</em> <strong>Szőke Tíme jegyzete.</strong>
Százmillió eurós nagyságrendben értek el megtakarításokat német óriáscégek azzal, hogy az alkalmazottaiktól származó ötleteket valósítják meg. Hiába, a válság a BMW-nél meg a Bosch-nál is válság, ha spórolni lehet, miért ne? A hírek szerint e cégek vezetői fordultak a mindenféle rangú beosztottakhoz, költségkímélő megoldásokon történő agyalást kérve. Szőke Tíme jegyzete.
Rögtön adódik hát: ha a dolgozó kreatív, bizonyára válság előtt is az volt. Talán már évek óta spórolhatnának a melósok ötleteivel!
Itthonról még nem hallottam ilyen intézkedést, de valószínűleg ugyanez lenne az eredmény. A hazai vezetési kultúra (akár az állami, akár a versenyszférában) nagyjából az, hogy a főnök úgyis okosabb, jobban tudja, a melós meg csak csinálja, amit mondanak neki. Az a melós, aki napi 8 (izé, inkább 10 vagy még több) órát tölt az adott feladat elvégzésével, akinél jobban senki sem tudja, hogy hol akadozik a gépezet, hol rossz a szervezés, hogy mitől mehetne gyorsabban a munka. Akinek a véleményére azonban a legritkább esetben kíváncsiak.
Talán a válság kikényszeríti, hogy őket (mondhatni, a legilletékesebbeket) is meghallgassák, és az ő szellemi erejüket is kiaknázzák. Mindenki nyerhet vele.