2012.09.26. 17:17
Mi lesz veled Derék utca forgalma?
Debrecen - Az utóbbi időben drasztikusan lecsökkent a járműforgalom Debrecen utcáin, így a tócóskerti és tócóvölgyi lakótelepet elválasztó Derék utcán is. Ennek ellenére a korábbinál több bosszússággal tudnak közlekedni az ott élők, aminek oka, hogy a gyalogos forgalom segítésére a kereszteződésekben jelzőlámpákat szereltek fel.
Debrecen - Az utóbbi időben drasztikusan lecsökkent a járműforgalom Debrecen utcáin, így a tócóskerti és tócóvölgyi lakótelepet elválasztó Derék utcán is. Ennek ellenére a korábbinál több bosszússággal tudnak közlekedni az ott élők, aminek oka, hogy a gyalogos forgalom segítésére a kereszteződésekben jelzőlámpákat szereltek fel.
Zöldhullámnál ez nem jelentene gondot, de a szerkesztőségünkbe küldött panaszos levelekből az derül ki, hogy a jelzőlámpáknál rendre felgyűlnek az autók, és nem megoldott a forgalom zavartalan levezetése a csatlakozó kis utcákba.
Elégedetlenek a forgalomirányítással
Alighogy megépültek a Derék utcán a lámpás csomópontok, egymás után érkeztek szerkesztőségünkbe a panaszos levelek. A Napló levelezési rendszerén, az Agorán is többen leírták kifogásaikat az új helyzetről.
Bedugult kereszteződések
Kiss Péter emlékeztette a többieket, hogy eredetileg a Lidl áruház jobb megközelíthetősége miatt kellett belámpázni a Derék utcát, ami meg is történt, miközben az üzlet még meg sem nyitott. Varga László városfejlesztési főosztályvezető megkeresésünkre ezt cáfolta, mondván már régóta komoly lakossági igény volt a két lakótelep közötti balesetmentes gyalogos átjárás megoldása, amit csak jelzőlámpákkal lehet kivitelezni.
Kiss Péter így folytatja: „A Derék utca főirányából sokszor csak kevés autó tud a zöld jelzésen áthaladni egyszerre, így duzzasztva a zsúfoltságot, ezt okozhatja a gyalogosok nyomógombos átjutási szándéka is. Ezekbe a fő irányokba lehetett volna balra kanyarodó sávokat is kialakítani mindkét irányból, és elég lett volna csak az áruháznál és a jégcsarnoknál megcsinálni a lámpás kereszteződést, mert a többi helyen csak a reggeli és a délutáni időpontban van megnövekedett forgalom a főút felé. A szerviz utak felől minden kereszteződésben kellett volna biztosítani egy külön balra kanyarodó sávot a forgalom gyorsítása végett.”
Tíz előtt sárga
Varga József szóvá teszi: „A lakótelepről kikanyarodó járműveket az áthaladó gyalogosokra engedi a lámpa, vagyis 2-3 kocsinál több sokszor nem jut ki.” Móricz Péter Károly szerint: „A Derék utca felújításakor számos lámpaoszlopot helyeztek el elsősorban az út völgy felőli oldalán. Valóban fényárban lehet most már autózni bizonyos szakaszokon, de ennek is ára van. A felújítás során az új lámpák miatt a magas oszlopokról leszerelték az út felé néző lámpákat, ami azt eredményezte, hogy a szervizút melletti járdákat sokkal kevesebb fény világítja be...” Végül Varga József költői kérdése: „Valaki mondja már meg, miért működnek a Derék utcai lámpák este 8-kor? Sehol egy kocsi, én meg állok a pirosnál.” Erre válaszolva Kósa Lajos elmondta: tervezik, hogy a Derék utcán csak csúcsidőben kapcsolják be a jelzőlámpákat, vasárnaponként pedig az egész városban kikapcsolják, azaz sárgán fognak villogni.
HBN-ÉP