Helyi közélet

2012.12.05. 10:35

A csokimikulásról és társairól...

Debrecen - Karácsonyi édességek: felmérések szerint ebben a körben a tavalyi szinten maradhat a költés.

Debrecen - Karácsonyi édességek: felmérések szerint ebben a körben a tavalyi szinten maradhat a költés.Az édességgyártók és kereskedők számára is kiemelten fontos a november-decemberi időszak, hiszen például bonbonokból az éves mennyiség 18 százaléka ebben a két hónapban fogy a GfK Hungária idén húszéves Háztartáspanel adatai alapján. Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.

A munka dandárja

Az év utolsó két hónapja a kereskedők számára a Mikulásról, karácsonyról és szilveszterről szól. Az üzletek óriási választékot kínálnak szezonális édességekből: megszámlálhatatlan nagyságú és típusú üreges csokoládéfigurával, különböző díszcsomagolású pralinéval és az elmaradhatatlan, hagyományos és egyre különleges ízesítésekkel is kapható szaloncukorral próbálják a gyártók vásárlásra ösztönözni a magyar családokat. Nagy kérdés az, hogy mekkora sikerrel: a napi fogyasztási cikkek terén kiemelkedően erős 2006. évi karácsonyi szezon megismételhetetlennek tűnik ebben az évben, és inkább a 2010-es és 2011-es szinten stabilizálódhat a költés. Már novemberben megkezdődik a szezon a karácsonyi édességek piacán. A GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint az üreges csokoládéfigurákból és Mikulás-csomagokból ebben a hónapban értékesítik az összes mennyiség nagyjából felét, majd december első pár napjában a másik ötven százalékát.

Többet is vesznek

A magyar háztartásoknak mindössze egyharmada vásárol csokoládé télapófigurát vagy más, ehhez az ünnephez kapcsolódó figurát vagy esetleg „kész” Mikulás-csomagot. Ez annak tükrében nem meglepő, hogy mindössze a családok 24 százalékában él 14 év alatti gyermek, és e „meglepetés” természetesen inkább hozzájuk kötődik. Azok, akik vásárolnak azonban, többet is vesznek egyszerre: átlagosan 5 darab kerül alkalmanként a kosárba; egy vásárló háztartás pedig 9 darab csokoládéfigurát vásárol összesen e két hónapban – főleg hipermarketben. Nagyjából fele-fele arányban osztoznak a forgalmon az ismert, marketinggel támogatott A márkák, és a fele annyiba kerülő B márkák, míg a kereskedelmi láncok saját márkás termékei ebben a szegmensben marginális szerepet töltenek be.

HBN

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában