2013.04.09. 13:12
Számítógépek négy keréken
Budapest - Egy-egy nagyobb márkakereskedés akár több millió forintot is költhet tanfolyamokra évente.
Budapest - Egy-egy nagyobb márkakereskedés akár több millió forintot is költhet tanfolyamokra évente.Az autójavító szakmában egyre nagyobb szerepet kap a dolgozók képzése. A technikai újdonságok és a gépjárművek bonyolultsága megkövetelik a folyamatos oktatást. A márkaszervizek éves szinten akár több millió forintot is fordítanak munkatársaik képzésére, beosztástól függetlenül mindenkinek kötelező részt vennie a rendszeresen tartott tréningeken a gyári tudásbázis elsajátításának céljából. Az „Értünk hozzá” márkaszerviz kampányban részt vevő magyarországi autóimportőrök segítségével e területet jártuk körbe.
Mindig van újabb
Az autóimportőrök, és ez által a márkakereskedések életében folyamatos megújulást hoznak az új gépjárműtípusok vagy a technikai újdonságok, éppen ezért a márkáknál fontos szerepet tölt be az oktatás, amely e mellett a korábbi típusokkal kapcsolatos ismétléseket, illetve a ráncfelvarrások következtében beépített újdonságokkal kapcsolatos tudásszint karbantartást is jelenti. Ez egy olyan terület, amelybe az ügyfél nem igazán láthat bele, azonban igen jelentős szereppel bír, hiszen a rendszeres képzés tudja biztosítani azt, hogy a márkaszervizek állandóan magas színvonal végezzék a munkájukat. Fontos tudni, hogy a márkaszervizek mögött mindig ott van a gyári tudásbázis, és a nemzetközi márkaszerviz hálózat, amelyek valamennyi, a márkakereskedésekhez forduló ügyfél rendelkezésére állnak.
Állandó tanulás
A munkatársak képzése a belépéskor kezdődik, ahol minden új szerelő megkapja a márka specifikus alap tudásbázist. Erre épülnek a későbbi szintek és az új modellekkel kapcsolatos tudnivalók. A dolgozók nagyrészt a munkakörükhöz illő tudást sajátítják el, a sikeresen elvégzett tanfolyamok pedig szerepet játszanak a javítóműhelyek szervezeti struktúrájának kialakításában, mivel ez alapján határozzák meg a munkatársak beosztását, illetve juttatásait. Az anyagokat a márkák gyári előírásai alapján állítják össze, a tanfolyamokat pedig az importőrök szervezésében bonyolítják saját vagy vendégoktató segítségével, de gyakran előfordul külföldi képzés is, ahol a gyáriak tanítják a szerelőket. A márkaszervizek alkalmazottai az új autók bevezetésétől függően akár havonta járnak oktatásra, így az importőrök és a márkaszervizek éves szinten jelentős összeget fordítanak képzésre: egy-egy nagyobb kereskedés akár több millió forintot is költhet tanfolyamokra, amelyekhez hasonló mértékben járul hozzá a gyártót képviselő importőr is. A szerelőkön túl a raktárosoknak, az alkatrészeseknek, a munkafelvevőknek, a szervizvezetőknek és a garanciális ügyintézőknek is kötelező a tanulás.
HBN
Mit tudnak a márkaszervizekben?