2013.05.29. 11:20
Mérlegen a tudás és az iskola
Debrecen - Összefoglaló beszámoló is készül majd a mérés eredményeiről.
Debrecen - Összefoglaló beszámoló is készül majd a mérés eredményeiről.Az országos kompetenciamérés feladatlapjait írták szerdán a diákok a 6., a 8. és a 10. évfolyamon az összes általános és középiskolában.
Matematika, szövegértés
A magyar köznevelés országos mérési rendszerének kiépítése 2001-ben indult, és napjainkban Európa legkorszerűbb mérési rendszerei között tartják számon – olvasható a kormányhivatal előzetesen kiadott közleményében. Az első évben az 5. és 9. évfolyamos gyermekek írták meg a teszteket, míg ebben a tanévben a 6., 8. és 10. évfolyamra járó tanulók vesznek rész a mérésben. A tesztek a diákok matematikai eszköztudását és szövegértési képességeit vizsgálják, míg a méréshez kapcsolódóan kitöltött háttérkérdőívek a legfontosabb tanulói és iskolai jellemzőkről gyűjtenek információkat.
Jelentések készülnek
A gyermekek egyéni eredményei a tanuló mérési azonosítójának ismeretében a tanulók, szüleik és tanáraik számára szintén elérhetők az Oktatási Hivatal honlapján. A mérés eredményeiről az Oktatási Hivatal a korábbi években megszokott rend szerint fenntartói, intézményi és telephelyi jelentéseket készít legkésőbb 2014. február 28-ig, emellett a mérés eredményeiről összefoglaló, országos jelentés is készül, amelyet a hivatal megküld az oktatásért felelős miniszternek – fogalmaznak a híradásban.
HBN
Kompetenciamérés, 2013
A mérés – a sajátos nevelési igényű tanulók egy szűk csoportját kivéve – az adott évfolyamokon minden tanuló számára kötelező, így Hajdú-Bihar megyében 17 264 diák (országosan: 278 165 fő) vesz részt a mérésben.
• 6. évfolyam: 251 osztály, 5 738 fő
• 8. évfolyam: 265 osztály, 5 637 fő
• 10. évfolyam: 214 osztály, 5 889 fő
A megyében a 194 telephelyen szervezett felmérést a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztálya koordinálja.
(Forrás: a kormányhivatal előzetesen kiadott közleménye)