2014.06.25. 08:33
Jegyzet: Megheccelt médiapiac
<em>Üres közhely volna az állami hirdetések elosztási gyakorlatát pusztán a szentek maguk felé hajló kezeivel magyarázni. A Népszava keddi segélykiáltása kapcsán írom ezt, miután bejelentették, a kiadó nem képes tovább finanszírozni a szociáldemokrata értékrendjét vállaló lap működését</em>.<strong> Szabó Zsolt László jegyzete</strong>.
Üres közhely volna az állami hirdetések elosztási gyakorlatát pusztán a szentek maguk felé hajló kezeivel magyarázni. A Népszava keddi segélykiáltása kapcsán írom ezt, miután bejelentették, a kiadó nem képes tovább finanszírozni a szociáldemokrata értékrendjét vállaló lap működését. Szabó Zsolt László jegyzete.
Az országos napilapokat is forgató olvasóknak nem meglepetés, hogy a Magyar Nemzet és a Magyar Hírlapban hirdetnek az állami vállalatok. A kiegyensúlyozatlanságot az is mutatja, hogy – mint az a testületi előterjesztésekből kiderül – a helyi önkormányzatoktól is ugyanezekhez a lapokhoz kerülnek hirdetési pénzek. Így történt ez annak a hajdúsági településnek az esetében is, amelyik a helyi autóbusz-közlekedés ellátására írt ki pályázatot. A szolgáltatást a tender előtt és után is a Hajdú Volán működtette. Azzal, hogy a hirdetés révén pedig jutott egy kis apanázs a baráti orgánumoknak, önmagában nincs gond, azzal inkább, hogy ezzel elég drasztikusan nyúlnak bele a versengő médiapiacba. Fájdalmasan rímel ez arra, amit néhány hete Bodoky Tamás fogalmazott meg portálunknak a politikai és gazdasági élet szereplőinek kiszolgáltatott médiáról.