2014.09.24. 14:40
Erősödik a magyar fogyasztók bizalma
Debrecen - Mosószernél, öblítőnél és dezodornál kiemelkedően kedvező a trend.
Debrecen - Mosószernél, öblítőnél és dezodornál kiemelkedően kedvező a trend.
Kedvezően alakulnak idén az élelmiszer-kiskereskedelemben a trendek háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál. Forgalmuk az első félév során – értékben - mintegy 158 milliárd forintot ért el, ami hat százalékkal nagyobb, mint tavaly január-június között. Mennyiség szempontjából pedig több évi csökkenés után két százalék pluszt regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Az átlag felett
Átlag felett nőtt a boltok bevétele és az eladott mennyiség is a legnagyobb forgalmú tíz vegyi és kozmetikai termék közül mosószerből, öblítőből, továbbá dezodorból. Szintén a legutóbbi két első félévet tekintve, a többi termék közül kiemelkedik az értékben mért bolti forgalom növekedési üteme például konyhai törlőkendőből, dekor kozmetikumból, fogkeféből és szájvízből. Mennyiség szempontjából a vegyi áruk és kozmetikumok átlagát jóval meghaladó arányban adtak el többet például toalett papírból, tusfürdőből, szappanból és borotvapengéből.
Tartósnak tűnik
- Tavaly az első félév során értékben még csak két százalékkal emelkedett, mennyiségben pedig két százalékkal csökkent a vegyi áruk bolti eladása, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva – állapítja meg Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. A kedvező változás egyik lényeges oka, hogy erősödik a magyar fogyasztók bizalma. Tavaly negyedévről negyedévre emelkedett a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe. Idén ez tovább folytatódott, és az index a legutóbbi négy éves időszak rekordját érte el a második negyedévi felmérés során. Az a tapasztalatuk, hogy ha a fogyasztói bizalom változik, annak hatása fél év múlva érvényesül a kiskereskedelemben is.
HBN