2014.11.26. 13:11
Nőtt a csokimikulás népszerűsége
Debrecen - A vásárlók többsége előnyben részesíti a nagy üzletek tágas eladótereit.
Debrecen - A vásárlók többsége előnyben részesíti a nagy üzletek tágas eladótereit.
Rekord forgalmat ért el a decemberi ünnepek szezonális édességeiből az élelmiszer-kiskereskedelem tavaly. Minden eddiginél többet, mintegy 2,7 milliárd forintot költöttek az emberek kereken 650 tonna édes ajándékra. Egyebek közt ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Legnagyobb sláger
A boltok bevétele legutóbb november-december folyamán 10 százalékkal haladta meg az előző évi hasonló periódusét. Mennyiség szempontjából 1 százalékkal adtak el többet a boltok, egyik november-decemberi időszakról a másikra. Legnagyobb sláger a csokoládé Mikulás figura, amire közel 1,7 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók az utolsó két hónapban tavaly; 18 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Második legnépszerűbb kategória a hagyományos ajándékcsomag: átlátszó zacskóban pár csokoládé és nassolni való. Tavalyi csaknem 320 millió forintos forgalma 11 százalékkal kisebb, mint az azt megelőző év november-decembere során.
Szintén kedvelik
Utána az adventi kalendárium következik, közel 200 milliós forgalommal, majd az ajándékcsomag, amely játékot is tartalmaz, valamivel 100 millió forint felett. Kiemelkedő mértékben, 46 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi eladás édes karácsonyfadíszekből, kerekítve 100 millió forintra. Amikor az emberek beszerzik az ünnepi alkalmakra szánt édességeket, többségük előnyben részesíti a nagy üzletek tágas eladótereit. Az ottani vonzóan kihelyezett, széles és mély kínálatból, továbbá promóciókból szívesen választanak. A vásárlók döntése okozta, hogy a 400 négyzetméteres és nagyobb üzletekre már 84 százalék jutott a szezonális édességek bevételéből tavaly, értéket tekintve. Ez 2 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
HBN