2014.11.11. 08:18
Pontosabb lesz az utastájékoztatás
Debrecen - Nemegyszer tanácstalanok a villamossal közlekedők, hogy felszállhatnak avagy sem a járműre.
Debrecen - Nemegyszer tanácstalanok a villamossal közlekedők, hogy felszállhatnak avagy sem a járműre.
November végére elhárulhatnak az utastájékoztatás hibái, fogyatékosságai az egyes és kettes villamos vonalán – tájékoztatta a Naplót Csohány Andrea, a DKV kommunikációs előadója.
Régebben gyakrabban, ám az utóbbi hetekben ismét előfordultak hiányosságok, pontatlanságok a villamosközlekedés utastájékoztatása terén. Például a kettes villamoson nem működött a külső digitális felirat, ezért a járat számát az első szélvédő mögé helyezett fehér lapra nyomtatott kettes szám jelölte. Ami kívül hibás, belül is „nyomot hagy”. Ugyanazon a járaton némák voltak a hangszórók, nem mondták be, melyik megálló következik, az ajtók melyik oldalon nyílnak.
Másik probléma a villamosmegállókban lévő, a jármű érkezéséig hátra lévő időt mutató digitális műszer hibája. Felkiáltójel, mögötte az érkezésig hátralévő idő. Volt rá példa, hogy kettő perc után hetet mutatott, közben érkezett a villamos. Ráadásul olyan, amelyiken a papírlapos kettes jelölte a járat számát. Mindez együtt komoly dilemmát okozott a várakozók körében, hogy a járműre fel lehet-e szállni vagy sem.
Zajlik a munka
A DKV Zrt. üzemeltetésében lévő utastájékoztató rendszereiben, mind a járműveken, mind pedig a megállóhelyeken a 2-es vonal elindulása óta sajnos több esetben is többfajta hiba előfordult – kezdi a probléma oka, a javítás időpontja iránt érdeklődő kérdéseinkre adott válaszát a DKV.
Az utastájékoztató rendszer üzemelési tapasztalatai alapján július 29-én, a rendszereket kivitelező vállalkozó részvételével műszaki egyeztetést kezdeményezett a DKV. Az egyeztetetésen megállapodás született az eddig tapasztalt hibák garanciában történő kijavításáról. Ez a munka jelenleg is zajlik, a kivitelező cég szakembereinek ígérete szerint november végére valamennyi hardveres és szoftveres hibát kijavítanak. A közlekedési társaság azért kérte, hogy minden érintett vegyen részt az egyeztetésen, mert a hibák nem sorozathiba jellegűek, azok egyértelműen nem köthetőek egyetlen beszállítóhoz, ráadásul rendszertelenül fordultak elő.
Csohány Andrea hozzátette, hogy a jelenlegi problémák orvoslása után is előfordulhatnak meghibásodások és rendszerhibák, amelyeknek a gyors elhárításáról a távfelügyeleti rendszer működtetéséről és rendszeres műszaki ellenőrzések végrehajtásáról már tárgyalásokat folytat társaság a kivitelezőkkel.
HBN–KZS
Cikkünkhöz a Facebookon szólhat hozzá:
(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/hu_HU/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, script , facebook-jssdk ));
// ]]>