2014.12.05. 11:00
Ajándékcsomag: minél olcsóbb, annál…
Debrecen - Továbbra is dezodor és tusfürdő a két legkedveltebb termék a csomagokban.
Debrecen - Továbbra is dezodor és tusfürdő a két legkedveltebb termék a csomagokban.
Értékben is, mennyiségben is nőtt a testápolókat, valamint recept nélkül kapható gyógyszereket és gyógyhatású készítményeket tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma múlt év november-decemberben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen elemzése.
Milliószámra
Közel 4 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók, mintegy 2,5 millió darab ajándékcsomagért tavaly november-decemberben. Érték szempontjából 18 százalékkal többet, mint a 2012. évi szezonban. Mennyiséget tekintve 21 százalék a növekedés, egyik ünnepi időszakról a másikra. Továbbra is dezodor és tusfürdő a két legkedveltebb termék a csomagokban. Mindkettő forgalma meghaladta az 1-1 milliárd forintot, két hónap alatt. Utánuk a kéz- és testápoló krémek következnek.
Koncentráltan
Amíg tavalyelőtt a karácsonyi csomagoknál átlagosan 1 626 forintos átlagárat regisztráltak, addig legutóbb 1 585 forintot. Nőtt az olcsóbb, 1000-1499 forint közötti ajándékcsomagok forgalma, viszont csökkent a drágábbaké. Erősen koncentrált a bolti eladás.
A hipermarket és a drogéria együtt az értékben mért teljes forgalom 88 százalékát vitte el legutóbb. Legkeresettebbek hipermarketben az ajándékcsomagok. Értékben mért forgalmukból 54 százalékkal részesedett ez az üzlettípus a legutóbbi szezonban.
HBN