2015.01.08. 18:49
Elégedetlen utas és sofőr
Debrecen - A késés nem lehet ok az utasok megállóban hagyására a DKV Zrt.-nél.
Debrecen - A késés nem lehet ok az utasok megállóban hagyására a DKV Zrt.-nél.A közelmúltban két olyan levelet is kapott szerkesztőségünk, melyekben a helyi közlekedés visszásságairól számoltak be a két oldal képviselői. Utas olvasónk arra panaszkodott, hogy a járművezetők az orruk előtt csukják be az ajtót vagy meg sem várva őket, kihajtanak a megállóból. Egy elkeseredett sofőr viszont azzal védekezett, hogy a cég rendkívüli nyomás alatt tartja őket, 4-5 perc késés miatt ugrik 5 ezer forint prémium, ráadásul olykor fizetéslevonást is el kell szenvedniük. Állandó rettegésben dolgoznak az őket felügyelő vonaltisztektől, akik miatt válaszolni is félnek az utasoknak, mert úgyis mindig ők „fáznak rá”. Az észrevételeket elküldtük a DKV Zrt.-hez, ahonnan Nagy Annamária kommunikációs és marketing vezető adott választ.
Meg kell várni!
Elsőként a menetrend betartása miatti esetleges utas otthagyás felől érdeklődtünk.
A kapott válasz szerint a láthatóan utazni szándékozó utast nem szabad a megállóban hagyni még késés esetén sem. Sőt, a megállóhelyhez közeledő, és utazási szándékát jelző utast is meg kell várnia sofőrnek. Az utasforgalom, a járművek torlódása, valamint egyéb forgalmi akadályok miatt keletkező késéseket a járművezetőknek megfelelően dokumentálniuk kell. Amennyiben az indokolás elfogadható, akkor semmilyen eljárást nem indít a DKV Zrt. a munkavállalója ellen. A megállóhelyi indulási időponthoz képest tapasztalható sietést, valamint a késedelmes szolgálatra jelentkezést, azaz a nem megfelelő munkavégzést viszont rendkívül szigorúan ellenőrzik a cégnél.
Csak előírásszerűen!
Mennyire jelentős az említett megvonható prémium a sofőrök bérezésében? - szólt a következő kérdés. A válaszból kiderült, a minőségi szolgáltatás érdekében a járművezetők minőségi prémiumot kapnak, amelynek a mértéke a ledolgozott óráktól függ, átlagosan havi bruttó 5 ezer forint. Kifizetésének a feltételrendszerét vezérigazgatói utasítás szabályozza. A nem előírásszerű munkavégzés esetén azonban alkalmazza a fizetéscsökkentést is, ilyen lehet (a teljesség igénye nélkül): dohányzás a járművön, ide értve az elektromos cigarettát is; járművezetés közbeni mobiltelefonálás, vagy a telefon kiegészítőjének a használata; az URH rendszer nem utasítás szerinti használata; a menetrendhez képest történő sietés; a szolgáltatással nem összefüggő, vezetés közbeni folyamatos beszélgetés.
HBN
Kik is a vonaltisztek?
Az operatív helyszínelő revizorok (korábban vonaltiszt) elsődlegesen felelősek a társaság járműveivel, utasaival, vagyontárgyaival kapcsolatos balesetek, káresetek, helyszínén a menetrendszerinti forgalom folyamatosságának biztosításáért. Baleseti eseményeknél pedig a DKV Zrt. helyszíni képviseletét látják el. Mindezek mellett ellenőrzési és intézkedési jogosultsággal rendelkeznek, a DKV Zrt. teljes szolgáltatási és munkavégzési területén.