Helyi közélet

2015.02.23. 17:59

Kalandjáték az Atomkiban

Debrecen - Fizikusok segítségével juthatunk el az interaktív film megoldásához.

Debrecen - Fizikusok segítségével juthatunk el az interaktív film megoldásához.Megfoghatatlan anyag áramlik ki valamiből, amire a fizika segítségével kell megtalálni a megoldást, miközben a néző az alkotás részesévé válik – foglalta össze a Miazma, avagy az ördög köve című interaktív film mondanivalóját annak hétfői díszbemutatóján Pierrot, a film kreatív producere és zeneszerzője. Kiemelte, a történet a kabai meteorit körül bonyolódik, amelynek rejtélyét Jonathan Hunt újságíró, valamint a játékos, az Atomki felszereléseinek és szakembereinek támogatásával próbál megoldani.

Fizikai érzék szükséges

– A fizika és a rejtvényfejtés nem állnak messze egymástól. A tudományban is ugyanazt próbáljuk elérni, mint a játékban: eljutni a megoldáshoz – fogalmazott Lévai Géza, az Atomki fizikusa. Hozzátette, nem kell szakembernek lenni ahhoz, hogy valaki végigvigye a játékot, csupán józan fizikai érzék szükséges hozzá.

A producer hangsúlyozta, a néző több szálon haladhat a rejtélyek megoldásában miközben megismeri a szereplőket és különböző feladatokat old meg, de a központi helyszín az Atomki. Hozzátette, a játék célja nem csupán a rejtvények megfejtése, hanem a probléma megoldása. A tíz órás interaktív filmet a rejtvények megoldása mellett úgy lehet végigvinni, ha alaposan megismerjük a helyszínt és a szereplőket.

A nézőé a megoldás

– A történet sok pontban hasonlít a James Bond-filmekre, azzal a különbséggel, hogy itt meg kell küzdeni azzal, hogy figyelni kell. Logikus következtetések vezetnek el a megoldáshoz, miközben számtalan dolgot megtudhatunk Debrecen tudományos életéről, de a kulcsszereplő kíváncsisága is előre mozgatja a szálakat – mondta el Görög László, az újságíró főhős karakterének megformálója.

Dósa Mátyás, a történet egyetemista fiújának, Balázsnak az alakítója úgy fogalmazott, a Miazma egyben kalandjáték és film amely szórakoztató formában ismerteti meg a fizika világát. – Az interaktivitás azt az érzetet kelti, hogy a néző maga is részese a történetnek, ő irányítja a szereplőket, végeredményben ő jut el a megoldáshoz is – húzta alá a színész.

HBN–SZM

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában