2015.02.27. 13:35
Nézőpont: Háromból kettő
<em>Szomorú, hogy a felbecsülhetetlen értékű műtárgyak sorsa olykor a rájuk üzleti szemmel nézők kénye-kedvének vannak kitéve. Nekünk, magyaroknak ilyen a Krisztus-trilógia</em>. Égerházi Péter írása.
Szomorú, hogy a felbecsülhetetlen értékű műtárgyak sorsa olykor a rájuk üzleti szemmel nézők kénye-kedvének vannak kitéve. Nekünk, magyaroknak ilyen a Krisztus-trilógia. Égerházi Péter írása.
Az ugyanis természetes, hogy más országokban vagy a tengerentúlon a nagyméretű Munkácsy-képek csak műalkotások, olyanok, mintha egy számunkra kevésbé ismert kanadai vagy amerikai festőnek a polgárháborút megörökítő alkotásait látnánk a Déri Múzeum falán. Igaz, az aranyecset mesterének témaválasztása az emberiség egészét érinti, szemben a főleg az észak-amerikai kontinens lakóinak érdeklődési körébe vágóval, de az érzelmi kötödést nem csak ez határozza meg. A Munkácson született Munkácsy a miénk! Ezért kerülhet veszélybe ez a kötelék, amikor a kötődés üzletre váltható. Ellentmondásosnak tűnhet, de ebből a szempontból egy műalkotásnak az a legjobb, ha a kutya sem figyel fel rá rajtunk kívül, mert abban a pillanatban, ha mások érdeklődését is felkelti, megteremtjük saját konkurenciánkat. Ennek mértéke arányosan nő a mi ragaszkodásunkkal és kötődésünkkel. Úgy tűnik, a Krisztus Pilátus előtt esetében sikerült valamelyest ezt a tételt módosítani. A Golgota nehezebb diónak ígérkezik, a trilógia harmadik darabját jobban körbelengi az üzlet szelleme.
Újra együtt lesz a Munkácsy-trilógia Debrecenben!
Debrecen - Kósa Lajos bejelentette, az állam szeretné megvenni Pákh Imre képét is.