2015.12.14. 09:48
Kölykök a volánnál
<em>Tizenhét évesen az apám autójával sikerült egy olyan „bravúros” előzést végrehajtanom a Nagyerdei körúton, hogy az egyetem irányából érkező villamos kerekei szinte szikrát szórtak a vészfékezéstől, a leelőzött piros Lada vezetője pedig a Nagyerdő útmenti csalitosában talált menedéket, elkerülendő a frontális ütközést.</em> Petneházi Attila jegyzete.
Tizenhét évesen az apám autójával sikerült egy olyan „bravúros” előzést végrehajtanom a Nagyerdei körúton, hogy az egyetem irányából érkező villamos kerekei szinte szikrát szórtak a vészfékezéstől, a leelőzött piros Lada vezetője pedig a Nagyerdő útmenti csalitosában talált menedéket, elkerülendő a frontális ütközést. Petneházi Attila jegyzete.
Tizenévvel később, kisgyerekes szülőként azért fohászkodtam, hogy csak eszükbe ne jusson tizenhét évesen a volán mögé ülni; szerencsére mindkettőnek több esze volt annál, hogy sem ilyen felelőtlen manőverre ragadtassa magát.
Mindez annak kapcsán idéződött fel bennem, hogy miután 2013-ban uniós irányelv alapján hazánkban is 21 évre kellett emelni a tehergépkocsi-vezetői engedély megszerzésének életkori határát, a magyar kormány azt kérte az Európai Bizottságtól, hogy idehaza 21 helyett 18 éves kortól lehessen C-kategóriás jogosítványt szerezni. Az intézkedéstől a közúti fuvarozói ágazat versenyképességének a javulását remélik. Én meg azt remélem, hogy az eddiginél vélhetően nagyobb számban a kamionsofőr-életpályát választó ifjú titánok felfogják, hogy 18 tonnával a hátuk mögött bizony nem illik legénykedni.