2016.06.16. 21:26
Évente 1000-1200 autóbuszra lenne szüksége a magyar személyszállítási ágazatnak
Budapest - Évente 1000-1200 autóbuszra lenne szüksége a magyar személyszállítási ágazatnak; ezt az igényt leginkább magyar gyártású járművekkel lenne jó kielégíteni - mondta telefonon a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati kommunikációért felelős államtitkára csütörtökön az MTI-nek.
Budapest - Évente 1000-1200 autóbuszra lenne szüksége a magyar személyszállítási ágazatnak; ezt az igényt leginkább magyar gyártású járművekkel lenne jó kielégíteni - mondta telefonon a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati kommunikációért felelős államtitkára csütörtökön az MTI-nek.
Tuzson Bence, a Kühne-Kravtex cégcsoport mosonmagyaróvári telephelyén, a Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.-nél tett látogatása után arról beszélt, hogy a kormány a magyar ipar hét ágazatát, köztük a járműgyártást tekinti húzó ágazatnak. A járműgyártáson belül a személygépkocsi-gyártás, a kötöttpályás járműgyártás és az autóbuszgyártás kiemelten fontos. Az autóbuszgyártás fellendítésére buszgyártási stratégiát fogadott el a kormány.
Mosonmagyaróváron az autóbuszgyártásnak már jelentős hagyományai vannak, azért látogatta meg a Kühne Zrt.-t, hogy megismerje a gyár lehetőségeit, és felmérje az igényeket - például a munkaerő tekintetében -, mi szükséges ahhoz, hogy a termelés "felfuttatását" segíteni lehessen - mondta az államtitkár. Hozzátette: egy autóbusz legyártása ugyanis - a beszállítókkal együtt - 10 új munkahelyet hoz létre Magyarországon. Így a magyar autóbuszgyártás fellendítése nemcsak az új autóbuszokon utazóknak jó, hanem az ország ipari fejlődése, valamint a munkavállalók szempontjából is kedvező.
Tuzson Bence jelezte: igaz ugyan, hogy a képességek szerint Magyarországon a Kühne-Kravtex cégcsoport az egyik legjelentősebb autóbuszgyártó, de támogatásról még korai beszélni, mert még nem indultak el azok a projektek, amelyek támogatásáról szó lehet. Más gyártók igényeit is fel kell mérni, és ezeket együttesen kell kezelni. A támogatásokat pedig az uniós és a magyar szabályoknak megfelelően kell nyújtani a szóban forgó vállalkozásoknak - szögezte le. A cégnél látottak alapján elismerését fejezte ki az ott dolgozóknak.
Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára, a helyi országgyűlési képviselő még elmondta: Mosonmagyaróvár gazdasági fejlődésének egyik legfontosabb feltétele a megfelelő mennyiségű és minőségű szakképzett munkaerő megléte. A város fejlődésének lehetőségeit nagymértékben meghatározzák a városba érkező kelet-magyarországi munkavállalók.
A kelet-magyarországi munkavállalók beilleszkedése, lakhatási lehetőségeinek megoldása komoly kihívás Mosonmagyaróvár számára. A családok otthonteremtési kedvezménye (csok) azért fontos a város számára, mert ez a lehetőség segíti a városban maradást, a letelepedést a Kelet-Magyarországról érkezők számára. Biztos jövőt jelent ugyanis, ha együtt van a család - húzta alá.
Az államtitkár jelezte: nem tud mindenki egyből kellő önerőt mozgósítani a csok igénybevételéhez. Ezért kellő időt kell hagyni a szükséges megtakarítások eléréséhez. Ehhez pedig különböző lakhatási megoldások felkínálásával lehet hozzájárulni, így például munkásszállás, albérlet vagy a cégnél saját bentlakás biztosítása.
Ezek a megoldások azonban legtöbbször nem teszik lehetővé a családok együttélését. Ezért szükséges volna apartmanok, szociális bérlakások építése, és ezek rendelkezésre bocsátása a távolabbról a városba érkezett munkavállalóknak. Mindez nagymértékben hozzájárulna a szakképzett munkaerő hosszú távú megtartásához. Ezért ezen a területen szeretnének mintaprogramot kidolgozni, megvizsgálva annak hatásait a gazdasági fejlődésre - mondta Nagy István.
- MTI -