2017.01.07. 10:26
Miért vagyunk hajlandóak az átlagosnál többet fizetni?
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Leginkább a minőségi kávéért, teáért, kenyérért és mosószerért fizetnek többet a magyarok.
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Leginkább a minőségi kávéért, teáért, kenyérért és mosószerért fizetnek többet a magyarok.
Intenzív és egyedülállóan aromás arabica kávé, a teakultúra felső fokát jelentő szálas tea, nagy műgonddal készült kovászos kenyér vagy kapszulás mosópor. Például ilyen prémium minőségű termékekért hajlandó az átlagosnál többet fizetni a magyarok legnagyobb része.
Minőségre nyitottan
Arányuk a kávénál/teánál, a kenyérnél és más sütőipari árucikkeknél, és a mosószernél is közel negyven százalék. Ezeket követik a tejtermékek, majd a testápoló szerek a szappantól a krémekig, valamint a ruházati cikkek. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen közelmúltban publikált globális felmérése a prémium termékekről; amelyek jelentős potenciált jelentenek az élelmiszer-kiskereskedelem. A prémium minőség iránti nyitottság és fizetési hajlandóság rangsorában az európai átlagot tekintve a hús és a hal vezet, majd következik a ruházati cikk és a cipő, a személyes használatú elektronikai cikkek, mint például számítógép, okostelefon, tablet, a kávé/tea, a tejtermékek, valamint a hajápoló szerek. Összesen harminchét különböző termék, illetve termékcsoport szerepelt a kutatás kérdőívén; gyorsan forgó napi fogyasztási cikkek és elektronikai készülékek mellett az autó és az ékszer is.
Mit tekint prémiumnak?
Nálunk a fogyasztók kétharmada egy terméket kiváló alapanyaga vagy összetevői miatt tekint prémium kategóriásnak. Második legtöbbször említett kritérium, hogy egy termék valami olyat nyújtson, amit mások nem. Harmadik pedig a kiemelkedő tulajdonság és a minőség. Magyarországon a magas ár csak hetedik a szempontok rangsorában. Ha az európai átlagot nézzük, ott is elsősorban kiváló alapanyag vagy összetevők a prémium kategória kritériumai, a válaszadók átlag 55 százaléka szerint. Viszont utána következik, hogy ha drága egy árucikk, akkor amiatt tekintik prémium színvonalúnak. Majd jön a kiemelkedő tulajdonság és minőség.
Minden második
Ár és minőség természetesen összefügg. Majdnem minden második magyar fogyasztó véleménye szerint, ha egy márka valamelyik árucikkét prémium jelzővel illetik, az lehetőséget ad arra, hogy magasabb áron adják. A magyarok negyven százaléka úgy gondolja, hogy prémium termékek csak jómódban élőknek valók.
HBN