2017.07.24. 08:04
A fagyi visszanyal
<em>Már visszakoznának az érintett cégek annak a gimnazistának az ügyében, aki egy biztonsági rést kihasználva 50 forintért tudott bérletet venni a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új online értékesítési rendszerében, majd erről a hibáról értesítette a társaságot. Annyit se válaszoltak neki, hogy köszönjük, viszont a jegyrendszert kidolgozó T-Systems Magyarország feljelentette; pénteken reggel rendőrök mentek érte, kihallgatták és rabosították</em>. Szőke Tímea írása.
Már visszakoznának az érintett cégek annak a gimnazistának az ügyében, aki egy biztonsági rést kihasználva 50 forintért tudott bérletet venni a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új online értékesítési rendszerében, majd erről a hibáról értesítette a társaságot. Annyit se válaszoltak neki, hogy köszönjük, viszont a jegyrendszert kidolgozó T-Systems Magyarország feljelentette; pénteken reggel rendőrök mentek érte, kihallgatták és rabosították. Szőke Tímea írása.
Ezután az internet népe a BKK és a T-Systems ellen fordult: a kommentelők nem fukarkodtak a negatív jelzőkkel, s néhány óra alatt (Facebook-oldalukon) 1-re értékelték le a cégeket. Az esti hírek már egy, a diák mellett szerveződő hétfői szimpátiatüntetésről szóltak. Hétvégén aztán a főpolgármester is beszállt: vizsgálatot rendelt el a helyzet tisztázására, a BKK és a T-Systems pedig immár versenyben ígér együttműködést, sajnálkozik és magyarázkodik.
A népharagnak megágyazott, hogy bár a rendszer indulásakor gyorsan kiderült, csúnya hibák vannak benne, a BKK illetékesei csak mantrázták, hogy az igenis szuper, és folyamatos kibertámadásokról beszéltek – értsd: mindenki hülye, csak mi nem. (Ezt egyszer még tanítani fogják kommunikációs kurzusokon mint elrettentő példát.) Talán egy bocsánatkérés megtette volna…