2017.07.20. 11:54
"Nagyanyám cipója volt ilyen"
Debrecen - A Hajdúsági Sütödék idén tízezer családhoz juttatja el ingyen az általa kifejlesztett Vitajó-cipókat.
Debrecen - A Hajdúsági Sütödék idén tízezer családhoz juttatja el ingyen az általa kifejlesztett Vitajó-cipókat.
Megkezdődött az Okos Élelmiszer (Smart Food) kutatási program alapján készült első speciális termékek, a Vitajó-cipók "társadalmasítása". Ennek jegyében a Hajdúsági Sütödék-csoport idén tízezer hajdú-bihari családhoz juttatja el ingyenes kóstoltatás keretében az okos élelmiszereit. A programhoz már vállalatok és intézmények is csatlakoztak.
Egy kis nosztalgia
Miklóssy Ferenc, a Keviép Kft. ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy az élelmiszereknél fontos a beltartalom, de legalább ilyen fontosak az ízhatások is. - Tőlem lehet bármilyen okos egy élelmiszer, ha az nem ad élményt, akkor rendszeresen biztosan nem fogom fogyasztani. A Vitajó cipókkal ilyen gond nem lesz, hiszen már az első találkozásunkkor a nagyanyám dagasztotta kenyér ízvilágát idézték fel bennem. Laikusként azt nem tudom megítélni, hogy a cipókba sütött innováció mennyiben tekinthető reformnak a táplálkozásban, de az említett érzelmi kötődés arra sarkall, hogy máskor is megvegyem. A cégemmel azért csatlakoztunk a társadalmasítási akcióhoz, mert szeretném, ha a kollégáim is részesülnének ebből az élményből úgy, hogy ráadásul még az egészségükkel is jót tesznek. Aki vitaminokkal dúsított okos élelmiszert fogyaszt, az vélhetően ritkábban lesz beteg és kevesebbet esik ki a munkából is - osztotta meg velünk várakozásait a vállalatvezető.
Nyitottak az újra
Ábrahám László, az NI Hungary Kft. ügyvezető igazgatója: Mi egyébént is nyitottak vagyunk az innovációra, az újra. Lesz a közeljövőben egy családi napunk, ahol szabadon bárki odamehet, megkóstolhatja az okos kenyeret, önkéntes alapon megy, ez is a szabad munkavállalói döntés része.
Ingyencipó az Alföldi Nyomda dolgozóinak: a családnak is jutott belőle | Fotó: Molnár Péter
Ha a többségnek ízleni fognak a Vitajó-cipók, akkor azzal néhány száz jól kereső embert és a családjukat a gyártó maga mellé tudja állítani, de fordítva is elsülhet, hiszen a puding próbája mégis csak az evés. Vásárlóként ritkán találkozom a Smart Food kategóriába sorolható termékekkel, ezért is örülök annak, hogy a Hajdúsági Sütödék nem sajnált másfél évtizedet és sokmillió forintot áldozni a termékcsaládja kifejlesztésére.
Észre is kell venni
Pajna Zoltán, a megyei önkormányzat elnöke szerint nemcsak beszélni kell az innovációról, hanem ha van eredménye, azt észre is kell venni. - Ha meg már észrevettük, és van rá lehetőségünk, akkor érdemes kipróbálni. Ki ki eldönteti a kóstolás után, hogy a Vitajó-cipókat akarja-e, neki megéri-e, az egészségi állapota megőrzéséhez ez a termék illeszkedik-e. Az okos élelmiszer hordozta üzenet kifejezhető-e pénzben, vagy szemléletbeli váltás kell az elfogadásához és az üzenet befogadásához. Magamat is arra próbálom sarkallni, hogy tudatosabb fogyasztó legyek, és a mostani kóstoltatás a kollégáimnak is erre kínál lehetőséget. Egyáltalán nem evidens Magyarországon az, hogy egy cég nem pusztán termékmintát, hanem egy komplett termékcsaládot kóstoltat meg a fogyasztókkal; ráadásul ingyen - véli a politikus.
György Géza, az Alföldi Nyomda vezérigazgatója elmondta, hogy a csatlakozásuknak nagyon egyszerű oka volt: szeretnék, ha egészséges dolgozóik lennének, ehhez pedig az okos élelmiszerek fogyasztása ugyanúgy hozzá tud járulni, mint a sport. Egy munkáltató számára ez nem pusztán emocionális hanem racionális kérdés is, hiszen az egészségesebb ember kevesebbet van táppénzen, így tervezhetőbb a napi munkamenet.
HBN-PA
[related-post post_id="3532048"]
[related-post post_id="3517591"]