2017.11.25. 17:18
Sztráda és vasút: tartják az ütemtervet az építők
Hajdú-Bihar - Az M35-ös déli irányú első szakasza és a 47-es főutat vele összekötő 481-es főút év végéig elkészül.
Hajdú-Bihar - Az M35-ös déli irányú első szakasza és a 47-es főutat vele összekötő 481-es főút év végéig elkészül.
A korábbi évek rossz tapasztalatai után már-már meglepetésnek hat, hogy a megyében jelenleg folyó út-, illetve vasúti beruházásokról csupa jó hír jut el hozzánk. Ez vonatkozik a Püspökladány–Ebes vasútvonal felújítására és az M35-ös főút Debrecentől dél felé tartó újabb szakaszára is.
Hivatalos válaszért a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez fordultunk.
A végéhez közeledik
A NIF Zrt. kommunikációs osztálya megerősítette értesülésünket: az épülő autópálya I. üteme, a 4-es főúttól a 481-es főútig tartó szakasza, illetve az autópályát a 47-es főúttal összekötő 481-es kivitelezése végéhez közeledik, és várhatóan idén év végéig befejeződik. Ez azt jelenti, hogy 17,2 milliárd forintos költséggel 5,4 kilométeres szakaszon kétszer két forgalmi, leálló- és középső elválasztó sáv épül meg. Két különszintű közúti csomópontot is kialakítanak a két végponton. A beruházás részeként 4,9 milliárd forintba kerül az 5,5 kilométer hosszú 481-es főút, amely a repülőtér magas színvonalú közúti megközelítését teszi lehetővé.
[related-post post_id="3690770"]
Hasonlóan jó ütemben halad a 100-as vasúti fővonalon a Püspökladány–Ebes közötti pályafelújítás. A NIF Zrt.-től érkezett válaszból kiderül, az állomások felújításával, környezetük rendbetételével, parkolók kialakításával, valamint a biztosítóberendezések felszerelésével együtt csaknem 73,5 milliárd forint költségvetésű beruházás részeként jövő nyárra elkészül a Püspökladány–Kaba és a Hajdúszoboszló–Ebes vonalszakasz, valamint az ebesi állomás korszerűsítése. A Kaba–Hajdúszoboszló közötti pályaszakaszon jövő év végéig fejezhetik be a munkát, míg a kabai, illetve hajdúszoboszlói állomást 2019 tavasza és 2020 nyara között tervezik felújítani.
A száguldásra még várni kell
A Napló kérdésére, hogy a korszerűsített pályán mikortól közlekednek majd a vonatok a megengedett 160 kilométeres sebességgel, a beruházótól ezt a választ kaptuk: ennek bevezetéséhez szükséges GSM-R hálózat és ETCS 2 rendszer kiépítése a teljes Szajol–Debrecen vonalszakaszon. A projekt szerepel egy 2016-os kormányhatározatban, mint megvalósítandó kötöttpályás projekt. A GSM-R hálózat kiépítése Püspökladány–Ebes–Debrecen szakaszon, a jelenlegi tervek szerint 2020. év végéig várható.
[related-post post_id="3683251"]
Az Ebes–Debrecen közötti pályafelújítással kapcsolatban feltett kérdésünkre a válasz: a beruházás kivitelezési közbeszerzési eljárása folyamatban van, jelenleg a beérkezett ajánlatok elbírálása zajlik. A kivitelezési szerződés megkötése előreláthatóan év végéig megtörténhet, 2018 tavaszától kezdődhet meg a munka, s várhatóan 2019 őszére fejeződik be.
HBN–ÉP
[related-post post_id="3673209"]