2019.12.21. 13:19
A negatív reklám is reklám
Török Gergő amondó, a bakik elkerülése érdekében érdemes előzetes felmérést végezni.
Fotó: vlv.hu
Hét elején debütált Vízipók, a Magyar Vízilabda-szövetség januári budapesti úszó Eb-re készült kabalafigurája.
Fontos az indentitás
A nyilvános sajtótájékoztatóval egybekötött bemutatkozás a vártnál is nagyobb publicitást kapott: az embermagasságú jelmez elég furcsára sikeredett, úgyhogy a szövetség egy nappal később a közösségi oldalán „szórt hamut a fejére”, s ígérte meg a jelmez újratervezését. A Hajdú-bihari Napló megkeresésére Török Gergő, a DEAC marketingmenedzsere elmondta, egy kabalafigura nagy jelentőséggel bír, hiszen a létrehozásától fogva sok-sok éven át szimbólummá válik, talán még a csapatnévbe is beépül. – A kabalafigura egy csapatot emberközelibbé és szerethetőbbé képes tenni. Fontos, hogy egy csapat a saját identitásához megfelelőt válasszon, hordoznia kell annak szellemiségét, hitvallását, sőt arculatát is. Természetesen nem tesz jót a presztízsnek vagy a szövetségről alkotott képnek, ha valami olyan kerül nyilvánosságra, ami nem tetszik az érdeklődőknek, szurkolóknak, közvéleménynek. Persze, mint tudjuk, a „negatív reklám is reklám”, ennek köszönhetően talán most még több csatornán eljut a vállalkozószellemű tervezőkhöz, hogy lehetőség van újratervezni a Vízipók figurát – ecsetelte a marketingszakember.
Nem fog mindenkinek tetszeni
Török Gergő hozzátette: bár könnyűnek tűnhet, valójában nagyon nehéz döntésfolyamat egy kabalaállat megtervezése. Mint elmondta, vagy nyilvános tervpályázatot hirdet az illetékes szervezet, vagy saját házán belül találják ki, hogy mi lenne a legmegfelelőbb figura a számukra. Hangsúlyozta, egy ilyen folyamatban figyelembe kell venni a csapatidentitást, arculatot, sőt, a helyi adottságokat, lehetőségeket és szimbólumokat is. – Sok minden okozhat sikertelen PR-akciót. Lehet, hogy az időszűke, a nem megfelelő kontroll a tervező/tervezőcsapat felett, vagy talán a kutatás és előzetes felmérés hiánya. Szerintem a több szem többet lát elvet alkalmazva, elfogult és elfogulatlan emberektől is meg kell kérdezni, hogy az ötlet megállja–e a helyét, vagy sem. Ha van rá lehetőség, érdemes előzetesen fókuszcsoportos felméréseket is végezni. Azt azért még szeretném hozzátenni, hogy a teljes közvélemény előtt lehetetlen olyan ötlettel előállni, ami mindenkinek megfelel majd – nyilatkozta Török Gergő.
MSZ