2020.04.12. 17:57
Mi mindenre költünk most?
A veszélyhelyzet miatt többszörösére nőtt bizonyos termékek iránt a kereslet.
Fotó: Illusztráció / Shutterstock
A világjárvány hírére Magyarországon is tömeges felvásárlás kezdődött, de slágertémának minden bizonnyal a liszt, cukor és vécépapír számított az elmúlt hetekben. Az internetet ellepték az ezekkel kapcsolatos vicces képek, a különböző médiumokban pedig szakértők fejtegették, hogy miért kell vagy miért felesleges a lakást raktárrá alakítani. De mennyiben változott a vásárlási kultúra az elmúlt egy hónapban? A kérdés megválaszolásához nagyobb hazai webáruházakat kérdeztünk, hogy mi olvasható ki az adatokból
Távoktatást segítő eszközök
Az Extreme Digitál közlése szerint március első napjaiban a fertőtlenítő- és tisztítószerek fogytak leginkább. Az iskolák bezárásának a hírére, s mivel ezzel egyidejűleg egyre több munkáltató állt át az otthoni munkavégzésre, megduplázódott a számítástechnikai eszközök, PC-k és notebookok eladása. A hónap folyamán egyre többen vonultak önkéntes házi karanténba, így nem meglepő a szórakozásra is több jutott: háromszor annyi játékkonzolt és másfélszer annyi televíziót értékesítettek most tavaly márciushoz képest, de népszerűek voltak még a kenyérsütő gépek, gőztisztítók, és az otthoni sportszerek is. A vállalat Hajdú-Bihar megyével kapcsolatban megemlítette, a hajdúságban az említetteken túl különösen keresettek voltak a szezonális kerti eszközök is.
A MediaMarkt szintén megnövekedett érdeklődést tapasztalt az otthoni munkavégzéshez, tanuláshoz is köthető cikkek iránt. Többszörösére nőtt a PC, ötszörösére a notebookok, háromszorosára a tabletek és monitorok, valamint duplájára nőtt a nyomtatók és az e-book-olvasók iránti kereslet egy átlagos hónaphoz képest. A cég továbbá megjegyezte, egyre többen vesznek fagyasztót, légfrissítőt, konyhai gépeket és gőzölős fertőtlenítőt is.
Negyvenszer több fertőtlenítő
Az eMAG kérdéseinkre ismertette, a jelenlegi tíz legnépszerűbb termékben a laptop, tévé, konzol, telefon és tablet mellett ott van a szájmaszk is. A veszélyhelyzet első napjaiban inkább a higiéniát és védekezést biztosító, majd az otthoni munkavégzést és tanulást segítő áruk kereslete ugrott meg. Az elmúlt napokban viszont a tendencia úgy alakult, hogy már inkább a kényelmi és élvezeti cikkek a felkapottak.
A webáruház tavaly márciushoz képest negyvenszer több fertőtlenítő gélt, huszonkétszer több takarítóeszközt és hússzor több webkamerát értékesített, de a legnagyobb emelkedést produkáló termékek között megtalálható a fertőtlenítő szappan, vécépapír, kenyérsütőgép és puzzle is. A statisztikáikból kitűnik, hogy Hajdú-Bihar megyéből 56 százalékkal nőtt a rendelések és 49 százalékkal a regisztrált vásárlók száma.
SzG