Menetrendváltozás

2022.11.22. 07:00

December 11-től nem minden IC áll meg Püspökladányban, cserébe jön a Cívis InterRégió

A Debrecen – Püspökladány szakaszon munkanapokon reggel 20, délután pedig 30 percenkénti vonatközlekedés lesz.

Forrás: Illusztráció: Napló-archív

December 11-én, vasárnap lép hatályba a MÁV-Volán-csoport új, 2022/2023-as vasúti és autóbusz-menetrendje – közölte a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága. A főbb újdonságok az észak-pesti elővárosi térséget érintik, de azért Hajdú-Biharban is lesz néhány változás. Az egyik legfontosabb az, hogy a Nyugati pályaudvar és Debrecen között (100-as vonal) új Cívis InterRégió vonatok közlekednek óránként, modern FLIRT motorvonatokkal.
Azonban ez más változásokat is magával hoz, ennek részleteiről érdeklődtünk a társaság Kommunikációs Igazgatóságánál. Elöljáróban leszögezték, hogy a 100-as számú Budapest – Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza – Záhony vonalon az elmúlt években több szakaszon jelentős pályafejlesztések zajlottak. Az átépítés alatt a menetrend igazodott az aktuális munkafázisokhoz. Ezek befejeztével lehetővé vált az újabb fejlesztési lépés a menetrendet illetően. A jelenlegi menetrendi átalakítás egy több éves, számos lépcsőből álló folyamatba illeszthető. Az egyik leglényegesebb pontja a Nyugati pályaudvarról Debrecenen, Nyíregyházán, Miskolcon át a Keleti pályaudvarig közlekedő Tokaj InterCity vonatok egymáshoz illeszthetősége.

Az igazgatóság válaszában leszögezte, a menetrendváltástól javulni fog a Püspökladányt érintő közösségi közlekedés, bár 

a Tokaj kör-InterCityk – az IC682-es kivételével – nem állnak meg Püspökladányban, azonban a Nyugati pályaudvar és Debrecen között gyorsvonati pótjegy nélkül igénybe vehető új Cívis InterRégió vonatok órás ütemes menetrendben közlekednek, Püspökladány állomáson is megállnak. A térségben eddig csak hétvégi és ünnepnapokon megjelenő, alacsonypadlós, klímás korszerű FLIRT motorvonatok minden nap közlekednek.

Ezenkívül Püspökladány állomáson minden második, a kétórás alapütemben közlekedő Nyírség IC-k, valamint a Latorca InterCity is megállnak.
Ugyanakkor megmarad a nemzetközi összeköttetés az EC és IC vonatokkal (Erdély felé, napi 4 vonatpár), valamint a sűrített hivatásforgalmi közlekedés Debrecen felé. A fent említett reggeli IC682-es Tokaj InterCity Szolnok és Debrecen között hivatásforgalmi (munkába járási) szerepet lát el, ezért a szakaszon felármentesen lehet igénybe venni, és megáll minden érintett állomáson. Kitértek arra is, hogy Hajdúszoboszlón, Kabán és Püspökladányban néhány regionális autóbusz menetrendje módosul, hogy jobb csatlakozásokat biztosítsanak a vonatokra.

A megyét érintő főbb változások:

  • A Debrecen – Püspökladány szakaszon munkanap reggel 20, délután pedig 30 percenkénti közlekedés lesz. Debrecen és Záhony között munkanapokon reggel és délután 30 percenkénti közlekedés valósul meg: az ütemesen közlekedő InterRégió és személyvonatokat kiegészítő, sűrítő járatok közlekednek, versenyképes eljutást biztosítva az iskolába és munkába járáshoz.
  • A járműállományt érintő legfontosabb változás, hogy Budapest és Debrecen között, a terveink szerint munkanapokon 20-23, hétvégén valamennyi InterRégió vonat alacsonypadlós korszerű FLIRT (a legforgalmasabb hétvégi vonatokban pedig emeletes KISS) motorvonatokból áll majd a jelenleg is megszokott hétvégi előfordulással. Ezen felül a munkanap reggeli időszakban, a Püspökladány –Debrecen szakaszon egyes személyvonatokban is lehet majd találkozni a korszerű járművekkel. 
  • Jelenleg a püspökladányiak számára az óránként felváltva közlekedő Tokaj (Kör IC-k) és Nyírség InterCity-k, a kétóránkénti sebesvonatok, a nemzetközi összeköttetést nyújtó EC és IC vonatok (Erdély felé, napi 4 vonatpár), valamint a sűrített hivatásforgalmi vonatok (Debrecen felé) állnak rendelkezésre az utasok számára.

KD


 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában