2022.11.25. 08:49
M4: utolsó lesz Püspökladány?
Az ország keleti határához tartó gyorsforgalmi út hiányzó szakaszának építését Törökszentmiklósnál kezdik.
Forrás: Napló-archív
Annyi bizonyos, hogy az M4-es gyorsforgalmi úton a Püspökladány-Berettyóújfalu szakasz hamarabb elkészülhet, mint a Püspökladány-Kisújszállási rész. A leghamarabb azonban a főváros és a Nagykereki között futó M4 Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti része épül meg, így Budapest felé a megyehatártól a 4-es főúton már csak 25 kilométert kell autózni a 2x2 sávos útszakasz eléréséig. Ez derült ki Pántya Józsefnek, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. területi igazgatójának szavaiból, akit az M4 építésének folytatásáról kérdeztük.
– Az M4 relációjában – a NIF beruházásában – a Törökszentmiklós-Kisújszállás szakasz valósul meg. Terveink szerint 2023 elején indul az építkezés. Ott a már megkötött kivitelezői szerződés hatályba lépéséhez a forrást biztosító támogatási szerződés aláírása hiányzik, és amint az meglesz, hatályba lép a kivitelezői szerződés, aminek 36 hónap az átfutási ideje. Ha tehát tavasszal elkezdődik az építkezés, akkor onnantól számított három éven belül meglesz az M4 újabb 2x2 sávos szakasza. Az autóút Berettyóújfalu-Püspökladány közötti részének előkészítése befejeződött, a kiviteli tervek elkészültek. Az építést a koncessziós szerződés részletezi. Abban a koncessziós társaságnak 84 hónapja, hét éve van az út megépítésére. A gyorsforgalmi szakasz készen áll a munkálatok megkezdésére, azaz a területszerzésre, majd a régészeti feltárásokra. Ezek azonban hosszú hónapokat, olykor éveket is igényelnek – adott tájékoztatást az M4 építésének folytatásáról Pántya József, akinél arra is rákérdeztünk, hogy hol tart a Püspökladány és Kisújszállás közötti rész tervezése.
Mint arról a Cívishír korábban már írt, a Karcagot elkerülő gyorsforgalmi út építése a karcagiak nyomvonalkorrekció-igénye miatt tolódik. – Az eredetileg tervezett nyomvonalra az öntözött mezőgazdasági területek, jellemzően rizsföldek védelme érdekében kérték a módosítást. Találtunk azonban a környezetvédelem- és a mezőgazdaság szempontjából is megfelelő területeket, mégpedig olyanokat, hogy az új nyomvonal közelebb került a városhoz. A módosított nyomvonal megkapta a környezetvédelmi engedélyt, így elkezdődhet az engedélyeztetés, majd a kiviteli tervek készítése – zárta szavait.
CH