2023.06.14. 09:07
Újra normális a vonatforgalom Hadháznál, ahol pár hete még vagonok hevertek a síneken – fotókkal, videóval
Részletes jelentést adott a MÁV a károkról, másfél kilométeren a felsővezetékeket is ki kellett cserélni.
A májusi vonatbaleset helyszíne
Forrás: Napló-archív
Június 13-án, kedden 23 órakor visszaadták a vonatforgalomnak a Hajdúhadház és Újfehértó közötti szakasz bal vágányát, ahol május 7-én egy kisiklott tehervonat jelentősen megrongálta a pályát. A Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalon a vonatok június 14-én szerda hajnaltól már menetrend szerint, zavartalanul közlekedhetnek, semmilyen korlátozás nincs, derül ki a Mávinform közleményéből.
Május 7-én vasárnap délelőtt Hajdúhadház és Újfehértó között, Téglásnál egy magánvasút 3800 tonnás vasérccel rakott tehervonatának 35 kocsija közül 9 kisiklott. A vasúti kocsikból kiborult, továbbá a mentés során kiemelt vasérc mennyiségét 500 tonnára becsülik.
Kisiklott egy tehervonat Téglásnál, a kocsik egy része felborult
Fotók: Tóth ImreA kocsik beemelése és elvontatása napokig tartott egy nagyteljesítményű, 150 tonna teherbíró-képességű vasúti daruval. Több mint 250 vasúti szakember megfeszített munkájának köszönhetően a kisiklott teherkocsik visszaemelésével, elvontatásával május 11-re végeztek a szakemberek, ekkor kezdődhetett meg a kevésbé sérült vágány helyreállítása.
A síneket 240 betonalj felhasználásával közel 140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezetékrendszert és a biztosítóberendezést is, ennek köszönhetően május 15-én egy vágányon megindulhatott a vonatközlekedés Hajdúhadház és Újfehértó között, emlékeztetnek a közleményben.
Óriásdaru segítségével zajlanak a mentési munkálatok a téglási vonatbaleset helyszínén
Fotók: Tóth ImreA balesetben jelentősen megsérült bal vágányt több héten át tartó munkával állították helyre. Összességében mintegy 5000 darab vasbetonaljat cseréltek ki, és a helyreállításhoz 30 darab 120 méteres sínt építettek be.
A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nemcsak a vágányokat, hanem alatta a vasúti alépítményt, a kavics- és zúzottkőágyazatot is újjá kellett építeni. A négy megrongálódott felsővezetéki oszlopot a helyére állították. Két felsővezeték-szerelő járművel két munkás csapat 1500 méteren a teljes felsővezetékhálózatot kicserélte.
A baleset által okozott károk helyreállításának költsége 1,5 milliárd forint körül várható, melybe beletartozik a műszaki mentés és a vasúti pálya helyreállításának költsége is.
A vasúttársaság köszöni a vasutas munkatársak erőn felüli munkavégzését, az utasoknak pedig megköszöni a türelmet az utazás közbeni esetleges kényelmetlenségek miatt.