2023.10.27. 12:44
Súlykorlátot vezetnek be a Vágóhíd utcai felüljárón, a buszok sem hajthatnak fel
Megvizsgálta a hidat a Magyar Közút, a korlátozást a biztonságos közlekedés fenntartása érdekében kell bevezetni.
A debreceni Vágóhíd utcai felüljáró
Forrás: Napló-archív
November 3-án, pénteken 00.00 órától a jelenlegi 20 tonnás helyett 12 tonnás súlykorlátozást vezetnek be Debrecenben a 4814-es számú út városon belüli szakaszán lévő Vágóhíd utcai felüljárón. A személygépjárművek továbbra is korlátozás nélkül közlekedhetnek a felüljárón, míg a 12 tonna össztömeget meg nem haladó tehergépjárművek 30 méteres követési távolság betartása mellett használhatják azt. A DKV Zrt. helyi buszjáratai a korlátozás bevezetésének időpontjától új útvonalon közlekednek
– hívta fel a figyelmet közleményében a polgármesteri hivatal.
A súlykorlátozást a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei a rendszeres, éves hídvizsgálat és a szakértői statikai célvizsgálat eredményei alapján vezetik be a biztonságos közlekedés fenntartása érdekében. A társaság szakemberei továbbra is folyamatosan figyelemmel kísérik a híd állapotát.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra kéri a súlykorlátozással érintett járművek sofőrjeit, hogy még indulás előtt tájékozódjanak a korlátozásról a társaság Útinform-szolgálatánál, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék.
Teljesen átépítik a felüljárót
A Vágóhíd utca közlekedési funkciója kiemelt jelentőségű, mivel a keleti és nyugati városrész összeköttetését biztosítja. Debrecen önkormányzata már korábban kezdeményezte az illetékes minisztériumnál, valamint a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nél a Vágóhíd utca, valamint a 100-as számú vasútvonal fölött található Vágóhíd utcai felüljáró felújítását.
Debrecen önkormányzata hosszú idő óta minden lehetséges eszközével igyekezett lehetőséget teremteni a felüljáró felújítására és folyamatosan jelezte az állami tulajdonú híd szükséges felújítási munkáival kapcsolatos erőteljes igényét. Ennek is köszönhetően a kormány támogatásával az Építési és Közlekedési Minisztérium (mint építtető) a 100. számú, Debrecen-Nyíregyháza vasúti vonalszakasz és kapcsolódó létesítmények korszerűsítése keretében többek között a Vágóhíd utcai vasúti felüljáró átépítését is tervezteti.
A beruházás nemzetgazdasági szempontból kiemelt, ennek megfelelően történik az építési engedélyeztetési eljárás. Az engedélyes tervek elkészültek, melyben a Vágóhíd utcai felüljáró mellett egy új, 2x1 sávos hídszerkezet építése szerepel, melyen elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút átvezetésére kerül sor a felüljáró északi oldalán. A régi hídszerkezetet az új elkészülését követően elbontják.
Erről az átépítésről egy pénteki sajtótájékoztatón is volt szó.
A Debrecen gazdasági övezeteinek megközelítését szolgáló közúti infrastruktúra-fejlesztésekről szóló 1300/2023. (VII.19.) kormányhatározat alapján az Építési és Közlekedési Minisztérium közbeszerzési eljárásra írta ki a Debrecen 4814-es számú út, a Vágóhíd utcai, vasút feletti híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztésének előkészítését a kiviteli terv készítésével bezárólag. Ennek keretében tanulmánytervet, közúti biztonsági hatásvizsgálatot és a szükséges környezetvédelmi munkarészeket kell elkészíteni. Ez lényegében a Vágóhíd utca 2x2 sávosításának az előkészítését, kapacitásnövelését jelenti. Az újonnan megépülő híd mellé egy újabb 2x1 sávos hídszerkezet épülne, így biztosítva a későbbiekben a Vágóhíd utca teljes hosszában a 2x2 sáv kialakítását.
Így változik a buszok közlekedése
A Magyar Közút tájékoztatását követően a DKV Zrt. haladéktalanul megtette szükséges járatmódosítási javaslatait, melyek továbbra is lehetővé teszik a Vágóhíd utca környezetében lévő gazdasági, kereskedelmi, oktatási intézmények megközelítését. November 3-án – pénteken – üzemkezdettől átmenetileg mindkét végállomás irányába terelőútvonalon közlekednek a DKV Zrt. 15-ös, 15Y-os, 30-as, 30A, 30N helyi autóbuszjáratai és a 90Y-os éjszakai járatok. A terelés ideje alatt a járatok megnövekedett menetidővel közlekednek.
A járatok menetrendjét folyamatosan figyelemmel kíséri a társaság, s amennyiben a terelőútvonalon megnövekedett forgalom miatt jelentős késések alakulnak ki, módosítja azt. Az autóbuszok menetrendjéről, menetidejéről és pontos pozíciójáról valós időben, a Menetrend.app applikáció segítségével tájékozódhatnak az utasok.
15H, 15YH és 30H jelzésű autóbuszok:
A korlátozás ideje alatt a 15H, 15YH és 30H jelzéssel közlekedő autóbuszok műszakváltáskor a Lion Office Center érintésével közlekednek az irodapark utazási igényeinek kiszolgálása érdekében. Az autóbuszok az Attila tér irányában található Zsibogó és a Diószegi út irányában lévő Vágóhíd utca megállóhelyek érintésével közlekednek.
A 15-ös és a 15Y-os autóbuszok terelőútvonala a Széna tér/Bayk András utca irányába:
A járatok a Szent Anna utca megállóhelyig az eredeti útvonalon, majd a Szent Anna utca – Wesselényi utca – Homokkerti felüljáró – Mikepércsi út – Monostorpályi út – Vécsey utca – Galamb utca – Vágóhíd utca terelőútvonalon haladnak tovább. Az autóbuszok a Zsibogó megállóhelytől az eredeti útvonalon szállítják az utasokat. A járatok a Vágóhíd utca, felüljáró és a Vágóhíd utca megállóhelyek érintése nélkül közlekednek. Az autóbuszok a terelőútvonalon található valamennyi megállóhelyen megállnak.
A 15-ös és 15Y-os járatok terelőútvonala a Doberdó utca irányába:
Az autóbuszok a Rigó utca megállóhelyig az eredeti útvonalon közlekednek, majd a Vágóhíd utca – Galamb utca – Vécsey utca – Monostorpályi út – Mikepércsi út – Homokkerti felüljáró – Wesselényi utca – Szent Anna utca terelőútvonalon közlekednek. A 15-ös és a 15Y-os autóbuszok az Attila tér megállóhelytől az eredeti útvonalon szállítják az utasokat. A járatok a terelés során a Zsibogó és Vágóhíd utca megállóhelyeket nem érintik. Az autóbuszok a terelőútvonalon található valamennyi megállóhelyen megállnak.
A 30-as, 30A és a 30N autóbuszok terelőútvonala Bánk/Borzán Gáspár utca irányába:
Az autóbuszok a Nagyállomás megállóhelyig az eredeti útvonalon, majd a Homokkerti felüljáró – Mikepércsi út – Monostorpályi út – Vécsey utca – Galamb utca – Vágóhíd utca
terelőútvonalon haladnak tovább. Az autóbuszok a Zsibogó megállóhelytől az eredeti útvonalon szállítják az utasokat. A járatok a Wesselényi utca; Vágóhíd utca, felüljáró és a Vágóhíd utca megállóhelyek érintése nélkül közlekednek. Az autóbuszok a terelőútvonalon található valamennyi megállóhelyen megállnak.
A 30-as, 30A és a 30N autóbuszok terelőútvonala a Jégcsarnok/Nagyállomás irányába:
Az autóbuszok a Rigó utca megállóhelyig az eredeti útvonalon, majd a Vágóhíd utca – Galamb utca – Vécsey utca – Monostorpályi út – Mikepércsi út – Homokkerti felüljáró –– Petőfi tér terelőútvonalon haladnak tovább. A 30-as és a 30A jelzésű autóbuszok a Nagyállomás megállóhely után eredeti útvonalon szállítják az utasokat. A járatok a Zsibogó, Vágóhíd utca és a Wesselényi utca megállóhelyek érintése nélkül közlekednek. Az autóbuszok a terelőútvonalon található valamennyi megállóhelyen megállnak.
A 90Y-os éjszakai járat terelőútvonala a Pósa utca irányába:
Az autóbusz a Rigó utca megállóhelyig az eredeti útvonalon, majd a Vágóhíd utca – Galamb utca – Szabó Kálmán utca – Mikepércsi út – Homokkerti felüljáró – Wesselényi út – Hajnal utca terelőútvonalon halad tovább. Az éjszakai járat a Hajnal utca megállótól az eredeti útvonalon szállítja az utasokat. A terelés során az autóbusz a Zsibogó és a Vágóhíd utca megállóhelyek érintése nélkül közlekedik.