Irány az aszfalt!

2024.03.23. 14:06

Felkeltek téli álmukból a motorok Debrecenben is – fotókkal, videóval

Idén is megtartották a Tavaszi motoros felkészítőt szombaton a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési Hatóságának Műszaki Vizsgálóállomásán.

Nagy Emese

Idén is megtartották a Tavaszi motoros felkészítőt Debrecenben

Forrás: Molnár Péter

Többek közt a tavaszias időjárásnak köszönhetően sokan megfordultak a debreceni Bartók Béla úti rutinpályán, a program délelőtt 8 órától délután 14 óráig tartott, és már a reggeli órákban több résztvevő volt, mint a tavalyi évben egész nap. A vasparipák szerelmesei megosztották, nem először vesznek részt az eseményen, ugyanis nemcsak kellemes, de egyben hasznos időtöltésnek gondolják. Rámutattak, tavaly nem volt ilyen jó az idő, esett az eső, szóval kissé elázva értek haza, ezért is gondolták, ha egy évvel korábban is bevállalták, hogy egy kicsit szlalomoznak a pályán, akkor most sem hagyják ki. – Mindig van mit tanulni a motorozásról, és az sem biztos, feltétlenül a saját bőrünkön kell megtapasztalni dolgokat. Ez a fél nap tökéletes arra, hogy megvitassuk egymással az ismereteinket, sőt, egymás járgányainak a tudásáról is többet megtudhatunk – fogalmazott az egyik résztvevő.

debrecen, otorozás, motoros felkészítés, tavasz, műszaki
Mindig van mit tanulni a motorozásról
Forrás: Molnár Péter

Cél a balesetek megelőzés

Az állomáson jelen volt Tasnádi Zoltán, a Kormányhivatal Közlekedési Hatóságának főosztályvezetője, aki a Haon kérésére össze foglaltak a felkészítő lényegét: – A Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal és a Hajdú-Bihar Vármegyei Rendőr-főkapitányság Közlekedés Biztonságáért Alapítvány idén sem akart megfeledkezni a motorosokról, ugyanis azt valljuk, a vasparipás szezon nem kezdődhet el Tavaszi motoros műszaki- és vezetéstechnikai felkészítő nélkül – nyomatékosított. Kiemelte, a program elsődleges célja: a balesetek megelőzése.

Alapvetően az egész rendezvénynek az a lényege, hogy miután a motorosok a téli álmukból felkelnek, és előveszik a motorkerékpárokat, akkor mind a technika, mind pedig a motoros tudása egy picit be van rozsdásodva. Éppen ezért az első tavaszi napsugaraknál szeretnénk segíteni abban, hogy a kollégáim a felkészítőn a kétkerekű járművek műszaki állapotfelmérését ingyenesen végzik el, és amennyiben a motorok a műszaki vizsgára alkalmasak, a rendezvényen le is tudjuk műszakiztatni azokat

– tette hozzá a főosztályvezető.

A középkorúak érdeklődtek inkább

Továbbá részletezte, a nyílt napon az első és leglényegesebb szempont, hogy átnézik műszakilag a motort, illetve ezzel párhuzamosan a parkolóban mindig felépítenek egy motoros pályát, ahol lehet gyakorolni, és a sofőr fel tudja frissíteni a tudását, van egy instruktor, aki mindenben segít. Megmutatja, hogy kell menni a rutinpályán, illetve a csoportos motorozást is lehet gyakorolni, milyen követési távolságot kell tartani.

Az érdeklődők között vegyes a korosztály, de azt látom, akik itt vannak, ők nagymotorral érkeztek, nagyon kevés a robogós, viszont őket is mindig szeretettel várjuk. Akiknek eszébe jut és fontosnak tartja, tájékozódik a rendezvényről, az inkább a középkorú korosztály, a 30-50 év közöttiek

 – jegyezte meg.

Sokan nem veszik észre a hibát

Tasnádi Zoltán a Haon kérdésére azt is elmondta, mi az a tipikus hiba, amit sokszor észrevesznek a motoroknál. – Jellegzetes hiba, amire sokan nem szoktak gondolni, az a féktárcsának a vastagsága, ezt mi bevezettük egy pár éve, hogy a féktárcsa vastagságot is mérjük megfelelő műszerrel. Egy igencsak drága alkatrészről van szó, és nem mindenki gondol arra, hogy nemcsak fékbetétet, hanem tárcsát is kellene cserélni. Az alkatrész erős árazása miatt valaki meg akarja úszni, viszont ez egy nagyon komoly balesetveszély-forrás, hogy a féktárcsának a vastagsága nem éri el azt a gyári minimum elvárást, amit kellene. 

Azoknál a motorkerékpároknál, amik a mai napon átvizsgálásra jöttek, de sajnos nem feleltek meg a műszaki feltételeknek, majdnem minden esetben a féktárcsa vastagsága volt a ludas, mert egyébként ezt leszámítva a járgány alkalmas lett volna. Érdekes módon a hátsó féktárcsa az, amire nem gondolnak a tulajdonosok. Nem mondom, hogy minden vasparipánál hiba, de ahogy a motorkerékpárok kora előrehalad, ezeket a féktárcsákat bizony ki kell cserélni

– tájékoztatott.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában