A közvetítések romantikája

2020.05.30. 10:08

Szebeni István: most van csak szükség a sportadókra

A televíziós műsorvezető szereti visszanézni az egykori nagy sikereket, ezzel újraélve az akkori emlékeket.

Fotó: Világgazdaság-archív

Egyre több a magyar nyelvű sportcsatorna a hazai televíziók kínálatában. Jelenleg 11 adó sugároz sportműsorokat a labdarúgástól kezdve a csapat- és egyéni sportágakon át a technikai sportokig, gyakorlatilag mindent felölelve, normál időszakban sokszor komoly dilemma elé állítva a nézőket, hogy éppen melyik közvetítést is válasszák. De vajon mennyire egészséges ez, nem fordulhat-e elő, hogy az emberek a helyi stadionok, csarnokok látogatása helyett a fotelt választják, hiszen onnan kényelmesen végigkövethetik az eseményeket akár televízión, akár interneten? A Hajdú-bihari Napló Szebeni Istvánt, a népszerű TV2 műsorvezetőjét kérdezte a témáról. A debreceni kötődésű tévés köztudott, hogy nagy sportrajongó, így mindkét oldalról meg tudta közelíteni a felvetést.

Felértékelődik

– Szerintem nagyon jó, hogy ennyi sportcsatorna van, mert így azok számára, akik amúgy nem tudnának eljutni soha egy külföldi sporteseményre, a tévé közel hoz egy-egy nagy versenyt – hangsúlyozta Szebeni. – A karanténidőszakban ez duplán felértékelődik, mert az a kevés sportág, amelyen engedélyezve van a megmérettetés, mind zárt kapus. A két hete újraindított Bundesliga rekordnézettséggel kezdett, ez is jól mutatja, mennyire ki voltak már éhezve a nézők az élő sportra, közvetítésekre. Szerintem sokan választották a Fradi–Lokit is a hétvégén, sajnos a mi szempontunkból nem lett kedvező az eredmény, remélem, a hátralévő fordulókban a szebbik arcát mutatja majd a csapat. Én már nagyon várom pont a Spíler TV-n közvetített La Liga-meccse­ket is, hiszen a külföldiek közül a spanyol bajnokság a kedvencem – fedte fel.

A szakember is tisztában van vele a hangulat miatt szurkolókkal az igazi egy sportesemény, de mint rámutatott, a tévék ma már akkora show-t tudnak keríteni egy-egy közvetítés köré, amely némileg pótolja a nézőket, arról nem is beszélve, hogy legalább láthatják magát az eseményt.

Felszínre hozza az emlékeket

– Sok sportrajongót is otthonába kényszerítettek a korlátozások, így az átlagnál valószínűleg jóval magasabb nézettséget ér el egy sima Skype-bejelentkezésen alapuló magazinműsor is, hiszen az emberek kíváncsiak arra is, hogy a jelenlegi szituáció­ban mit csinálnak a sportolók, ők miként reagálják le a történéseket. Ennek a ,,sportvákuumnak”, ha van valami haszna, akkor az, hogy van időnk újranézni a korábbi nagy sikereket.

„Szerintem jó visszanézni az egykori közvetítéseket, mert ezeket látva az emberben felszínre kerülhetnek olyan emlékek is, amelyek máskor nem.”

– Megvan a romantikája, például nem lehet beletekerni, mint egy YouTube-videóba, hanem türelmesen végig kell nézni minden másodpercét, így valóban az egész újraélhető. Természetesen vannak olyan tartalmak, amelyek nagyobb nézettséget produkálnak, mint például a labdarúgás, a Forma–1, az atlétika, az autó- és motorsportok, de minden sportnak megvan a maga rajongói rétege, így megérheti kevésbé népszerű események közvetítése is. Egy külön kategóriát képeznek az úgynevezett klubtelevíziók, amikor egy-egy sport­egyesület a szurkolói bázisát kihasználva saját csatornán szolgáltatja egész nap a szakosztályaival kapcsolatos híreket, történéseket. Erre hazánkban még nincs példa, de nem lepődnék meg, ha előbb-utóbb komolyan elgondolkodnának rajta pár egyesületnél – mondta el Szebeni István.

MSZ

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában