Drift fesztivál Európa legjobbjaival

2021.08.23. 20:00

Taskó Rodrigó hétszáz lóerős autójával készül csodát tenni

Fotó: Taskó Rodrigó-archív

Ünnepi hétvégéjük lesz az autósport szerelmeseinek: pénteken és szombaton a máriapócsi Rabócsiringen rendezik az immár hagyományos drift fesztivált, ahol a Trackwood, a Drift Kings International Series és a Drift Allstars viadalon mérik össze tudásukat a pilóták. Az ünneplésre minden okuk megvan a szervezőknek, hiszen a Rabócsiring a 25., míg a Trackwood a 10. jubileumához érkezik. Az eseményen Hajdú-Bihar megye is képviselteti magát, ugyanis autóba ül a debreceni Taskó Rodrigó, aki igazi közönségkedvencnek számít a Nyírségben.

Driftesek álma

- Ez lesz a negyedik Trackwoodom, s bevallom őszintén, úgy várom, mint kisgyerek a Mikulást – kezdte a beszélgetést a 34 esztendős autóversenyző. – Az erőpróba évről évre fejlődött, napjainkban a Trackwood számít Magyarország legjelentősebb driftes viadalának, hiszen itt indul a legtöbb versenyző, s itt a legnagyobb a nézőközönség, ráadásul éjszakai száguldást is láthat a nagyérdemű. A Rabócsiringen mindig parázs csaták döntenek a továbbjutásról, s a közönségnek is hála, rendre felejthetetlen a hangulat. Nem csoda, hogy minden hazai versenyzőnek az az álma, hogy itt indulhasson. A magyar pilóták sokat fejlődtek az elmúlt időszakban, Zamecz Norbert, Piskolty Kevin és Utasi Péter a nemzetközi klasszisoknak is feladja a leckét. Már többször átolvastam a nevezési listát, s megmondom őszintén, ilyen nívós megmérettetésen még nem ültem autóba. Nagy bennem a drukk, szeretnék bizonyítani.

Lóerők: határ a csillagos ég

Az idei Trackwood nevezési rekorddal büszkélkedhet, több mint 130-an adták le indulási szándékukat három kategóriába: a street, a pro2 és a pro mezőnyében is óriási küzdelmek várhatók. Taskó Rodrigó a profik között mérettetik meg. – A legmagasabb szinthez, azaz a profi kategóriához kvalifikáció szükséges, sőt egy vizsgát is le kell tenni. Ebben az osztályban nincs határ a lóerők tekintetében, vagyis inkább úgy fogalmaznék, hogy határ a csillagos ég – mondta kissé viccesen a hajdúsági driftes, aki elárulta, erre az alkalomra a Turbo Mafia versenycsapat által épített kocsit bérelt, ami egy BMW E30 1JZ Toyota motorral van kiegészítve. – A legnagyobb menők 1200 lóerős autókkal nyomják, az én 700-as gépem a középmezőnyhöz tartozik. Ennek fényében kicsit furcsán hathat, hogy ilyen erős motorral rendelkező autóval még nem indultam versenyen. Csütörtökön kipróbáltam a verdát, s bevallom, ennyire jó versenyautóm még sosem volt: új dimenziók nyíltak meg előttem. A nagy sebesség miatt felgyorsul minden, hamarabb jönnek a kanyarok, így a reakcióimnak is villámgyorsnak kell lenniük. Nem tagadom, még idő kell ahhoz, hogy összeszokjunk, remélem a pénteki és a szombat reggeli edzéseken ez menni fog. Nagy segítségemre lesz a Turbo Mafia csapata, ugyanis nemcsak az autót adják, hanem teljes körű kiszolgálásban lesz részem, s így csak a versenyzésre kell összpontosítanom. Sőt, szakmai tanácsokkal is ellátnak: a háromszoros Európa-bajnok drifter Kerényi Ádám és a magyar autósport egyik legismertebb alakja, Nagy „Biggy” Róbert szintén a segítségemre lesz. Érdekesség, hogy a vállalkozó kedvű nézők testközelből megtapasztalhatják a semmihez sem hasonlítható „kilinccsel előre”-élményt, ráadásul Kerényi Ádám vezeti majd azt a „drift taxit”, ami egy 700 lóerős Lexus lesz.

„Csináld, amit én!”

A drift igazi páros ütközet, bár a Trackwoodon először még egyéniben kell bizonyítani. – A profi kategóriába több mint félszázan neveztek, így szombaton déltől selejtezőt kell vívnunk. Itt egyedül gördülünk a pályára, ahol a kanyarokban felfestett érintési zónát kell célba venni a kerekekkel, amit egy műszerrel mérnek, milyen közel mentünk hozzájuk. És az sem mindegy, milyen stílusban tesszük mindezt, mert erre egy háromtagú zsűri figyel és értékel. Az ítészek az összmunkát minősítik, s ezután jelölik ki, kik jutnak a legjobb harminckét versenyző közé, akik már éjszakai küzdelem során füstöltetik a gumikat – ismertette a szabályokat Taskó Rodrigó, majd kitért a legjobbak csatájára. – Itt már a párbaj következik, azaz a másolós feladat: az elöl haladó autó diktálja a tempót és a stílust, a hátsó pilóta pedig leköveti a mozgást, úgy, hogy a lehető legközelebb autózik a riválishoz. Ez nem egyszerű feladat, hiszen van, amikor a gumifüsttől semmit sem lehet látni, éppen ezért csakis az érzéseire hagyatkozhat az ember. Mindennek ellenére én azt szeretem, ha másolnom kell, azaz a hátsó autóban ülök. Ezeknél a futamoknál – amelyeket kieséses rendszerben rendeznek – a bírók döntenek arról, hogy ki hajtotta végre jobban a feladatot. Eddig úgy gondoltam, csakis rajtam múlik majd, hogy milyen eredményt érek el, ám elnézve az ellenfeleket, nagyon oda kell tennem magam, ha be akarok jutni a legjobb 32 közé – fogalmazott a cívis pilóta, aki azt is elmondta, idén egy versenyen állt rajthoz, ahol más autóval indult, s az előzetes várakozásokhoz képest kifejezetten jó eredményt ért el. Ez mindenképpen bizakodásra ad okot, de a Trackwood egy egészen más kávéház lesz.

Boros Norbert

Borítókép: Taskó Rodrigo (jobb oldalt) nagyon bízik a Turbo Mafia csapatában

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában