Beváltak az idei újítások

2021.10.20. 15:00

Hat kategóriában mérethették meg magukat és autójukat az amatőr ralisok – fotókkal

Véget ért a KZ Invest Kupa idei versenysorozata. Az utolsó, negyedik fordulót a nemrég átadott hajdúhadházi Dakar Ringen rendezték, amely nagy sikerrel zajlott.

20211017 Hajdúhadház fotó: Kiss Annamarie KA Hajdú-Bihari Napló Kz invest kupa pályaverseny.

Fotó: Kiss Annamarie

Az egész évadról Bereczki Norbertet, a sorozat egyik életre hívóját és szervezőjét kérdezte a Hajdú-bihari Napló.

– Nagyon örömünkre új helyszínnel, a Dakar Ringgel tudtunk bővülni az idei szezonban. Mindig keressük az új lehetőségeket, hiszen filozófiánk, hogy a versenyzőket, és magunkat is új kihívások elé állítsuk – hangsúlyozta. – A hadházi pályánál is volt egy előzetes elképzelésünk, hogy nagyjából miként is tudjuk majd megrendezni a megmérettetést, de minden helyszín tartogat meglepetéseket, itt sem volt másképp. A pályával semmi probléma nem volt, mert az tökéletes motorosoknak, autósoknak, gokartosoknak egyaránt, az volt a kérdéses, hogy például hol tudjuk parkoltatni a nézőket, hol lesz a szervizpark és ehhez hasonlók. Ebben végül nagy segítséget kaptunk a szervezőktől, a hadházi önkormányzattól, illetve a helyi rendőrségtől is. Egyebek mellett a verseny idejére rendelkezésünkre lezárták és rendelkezésünkre bocsátották az egyik utcát, amit ezúton is köszönünk! A száz résztvevőt egyenként egy, a ringre felvezető útról indítottuk, mentek egy teljes kört, majd a második kör vége előtt egy másik szervizúton kimentek a pályáról. Ez a nézőknek azért volt látványos, mert előfordult, hogy egyszerre négy autó is volt az aszfalton. Eredetileg úgy terveztük, hogy mindenki háromszor mehet föl a ringre, de olyan zökkenőmentesen zajlott a verseny, hogy végül egy extra, negyedik pályára hajtásra is volt lehetősége a pilótáknak – újságolta a raliversenyzőként is elismert Bereczki.

Fotocellás mérés

A négy fordulós sorozat küzdelmei három különböző helyszínen zajlottak: kétszer Kabán, egyszer-egyszer pedig Nyíregyházán és Hajdúhadházon. A versenyzők hat – Licences, 3001 ccm (köbcenti) felett, 2001-3000 ccm-ig, 1601-2000ccm-ig, 0-1600ccm-ig, illetve X, azaz open – kategóriában nevezhettek. Erre az esztendőre a szervezők bevezették a fotocellás időmérési rendszert, aminek köszönhetően sokkal gyorsabbá és igazságosabbá vált a versenyek.

Kvázi éjszakai verseny

– A koronavírus-járvány miatt idén a szokottnál később tudtunk kezdeni: májusban volt az első kabai verseny, júniusban a nyíregyházi, szeptemberben rendeztük a második kabai megmérettetést, és októberben Hajdúhadházon zártunk – ismertette a szervező. – Mindegyik helyszínnek és versenynek igyekeztünk valami egyediséget kölcsönözni. A hadházinál idén ezt az újdonság varázsa adta. A nyíregyházinál az, hogy inkább egy show-jellegű versenyről van szó, ahol próbálunk zenei, vagy technikai betétprogramokkal is kedveskedni a versenyzőknek. Ráadásul a világítástechnikának köszönhetően kvázi egy esti, éjszakai verseny, hiszen 17 órakor kezdődik, és 22-23 óra körül fejeződik be. A kabai versenyek egy kicsit kimagaslanak, egyrészt a terep lehetővé teszi, hogy módosított nyomvonalon rendezzük a versenyeket, másrészt ott tényleg többféle talaj váltja egymást, ami komoly kihívására állítja a versenyzőket. Emiatt a kabai futamok dupla szorzóval számítanak az év végi összesítésbe. A pilótáktól azt a visszajelzést kaptuk, hogy beváltak az újítások, így ezen az úton megyünk tovább – ismertette Bereczki Norbert, aki a Napló kérdésre azt is elmondta, jövőre legalább hat fordulósra szeretnék bővíteni a sorozatot.

MSZ

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában