2023.09.11. 17:15
Zajos sikert aratott a debreceni Speed-Weekend
Baráth Norbert szerint nem lenne fair összeereszteni a vaspapucsosokat a flat trackesekkel.
Nagyszerű volt a flat track vb fináléja
Forrás: Kiss Annamarie
Valódi kuriózumnak számító versenyhétvégével búcsúzott az esztendőtől a SpeedWolf Debrecen. Speed-Weekend címmel egy hétvégén három versenyt is rendezett a klub: a két nap alatt három kategóriában, 16 nemzet 50 ridere mérte össze a tudását a Perényi Pál Salakmotor Stadionban.
Magosi volt a legjobb magyar
Időrendi sorrendben haladva a szombat fő eseménye a salakmotoros nemzetközi egyéni magyar bajnokság volt. A versenyt végül a papírformának megfelelően a debreceni közönség egyik kedvence, a pályacsúcstartó lengyel Jakub Jamróg (ezzel ő lett a nemzetközi bajnok) nyerte az olasz Paco Castagna, a szemtelenül fiatal, 17 esztendős szlovén Anze Grmek, valamint a szlovák Jakub Valkovic előtt.
A magyarok közül Magosi Norbert a kisdöntőben elért második helyének köszönhetően összesítésben 6., és magyar bajnok lett, Kovács Roland a 10., Bárány Márk a 13., míg Füzesi Richárd a 15. helyen végzett.
Túlizgulta
Az első nap másik leginkább várt eseménye, a 250 köbcentis vasakkal versenyző juniorok számára kiírt páros kupát sajnos módosítani kellett, mert a SpeedWolf tájékoztatása alapján a szóbeli megállapodások ellenére a csapatok – a szlovénok kivételével – lemondták a részvételt, így egy ötfős minitornán csaptak össze az ifjak. A Speedwolf Juniors reménysége, Lovas Zoltán a technikai gondok ellenére végül a harmadik helyet szerezte meg.
A 14 éves tehetség a Haonnak elmondta, nemcsak a technika ördöge tréfálta meg, hanem egy picit túl is izgulta az első hazai versenyét. – Szerintem nagyon jó ötlet volt a Speed-Weekend, méltóképpen búcsúztatta a szezont – hívta fel a figyelmet a cívisvárosi rider. – Felemás hétvégém volt, hiszen sajnos csak szombaton tudtam motorozni, ráadásul a korábban meghirdetett párosverseny helyett egyéni minitornát vívtunk, mert sokan visszamondták a szereplést, így végül öten húztuk a gázt. A vasárnapi viadalt meg törölni kellett, mert a négy másik srácból kettőnek technikai gondjai akadtak, egy pedig lebetegedett – tárta szét a karját a fiatal salakszóró, aki a verseny elején nem érezte jól magát a motoron. – Egy kicsit rágörcsöltem, hogy hazai pályán versenyzek, de nem csak emiatt maradtam el a saját elvárásaimtól.
Sajnos nem tudtuk szombatra jól beállítani a motort, pedig a hétközi edzésen olyan setupot találtunk, hogy úgy éreztem, nyerni fogok.
Aztán már az első startnál kiderült, hogy valami nem stimmel. Tompa volt a motor, mintha elment volna a blokk ereje, hiába húztam a gázt, az egyenesben is azt éreztem, mintha le akarna fulladni. Visszamentem a depóba, és elkezdődött a tanakodás, hogy mi legyen. A verseny vége felé aztán összehoztunk egy egész jó beállítást, onnantól sokkal komfortosabban éreztem magam a gépen – elevenítette fel Lovas Zoltán.
Portálunk arra is kíváncsi volt, a Zolika becenevű motorosnak mennyire tetszett a vasárnapi flat track világbajnoki döntő. A pilóta elmondta, salakmotor-versenyzőként számára kicsit fura volt, de alapvetően nincs vele problémája. – Bár kissé instabilnak tűntek a motorok a kanyarban, még az is lehet, hogy kipróbálnám. Ám biztos nem versenyeznék, számomra a speedway az igazi – tett hűségesküt a salakmotor mellett Lovas Zoltán.
Címvédés a flat tracken
Vasárnapra maradt a fő esemény, a flat track vébédöntő második fordulója. Idén 13 ország 30 pilótája mérte össze tudását a cívisvárosi oválon. Két magyar pilóta is szerencsét próbált: az elmúlt évben is szereplő Miklósy Tamás mellett Biel Richárd szakágvezető próbálta meg felvenni a harcot a világ legjobb flat trackeseivel. A 16 futamos alapverseny után következett a reményfutam, majd a 12 versenyzős, tucatnyi körös finálé.
A három bukást, és ugyanannyi újraindítást hozó fináléban fantasztikus versenyt láthatott a közönség, melyet a tavalyi győztes Matteo Boncinelli (aki a szombati salakmotorversenyen is nyeregbe pattant, ott nyolcadik lett) nyert meg a közönség nagy ovációja közepette a spanyol Gerard Bailo és a cseh Ervin Krajčovič előtt.
Több magyar futamgyőzelem
A Haon Baráth Norbertet, a szervező SpeedWolf Debrecen ügyvezetőjét kérdezte a Speed-Weekendről. – Nagyon jó verseny kerekedett a szombati magyar bajnokiból, izgalmas, látványos futamokkal. Szerencsére az ovál is jól vizsgázott, köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy ilyen minőségű pályát sikerült összehoznunk. Ami miatt szomorkodtunk kicsit, hogy a reméltnél kevesebben jöttek ki a Perényi Pál Salakmotor Stadionban szurkolni a magyar fiúknak, pedig nagyszerűen versenyezve, több futamgyőzelemmel örvendeztették meg a közönséget – idézte fel a szakember.
A magyarokra külön is kitért, örömmel újságolta, hogy Magosi Norbertet régen látta ilyen élvezettel motorozni, de Kovács Roland és Bárány Márk teljesítményét is méltatta.
Magónak ezúton is gratulálok, nagyon jól versenyzett, két futamot is behúzott, úgyhogy megérdemli a dicséretet. De ugyanúgy Kovács Roli is, hiszen ő is nyert futamot, ráadásul hazai pályán, ami neki külön jól esett.
Ne feledkezzünk meg Bárány Márkról, akit szintén elsőként intettek le az egyik futamban. Régen volt már ilyen, hogy ennyi magyar győzelmet ünnepelhetett a közönség – értékelt a Baráth Norbert, akit a flat trackről is kifaggatott portálunk.
Mint a búcsúban
Az ügyvezető szerint a tavalyelőtti versenyhez képest rengeteget gyorsult a mezőny, a csatározások pedig még az ő várakozásait is felülmúlták. – Volt minden, mint a búcsúban: bukfenc, kőkemény csaták, nagyon jó előzések, a salakmotorhoz képest mamutmezőny, futamonként sok pilótával, sok körön keresztül. Igyekeztünk olyan pályát varázsolni, amilyet kértek a nemzetközi sztárok, a visszajelzések alapján sikerült is, amit jó versennyel és egy fantasztikus döntővel háláltak meg a pilóták – hangsúlyozta.
A flat track vb-döntő debreceni fordulója
Fotók: Kiss AnnamarieHa már egy hétvégén volt a salakmotor és a flat track: portálunk felvetette, mi történne, ha összeeresztenék a két szakág versenyzőit? Az ügyvezető véleménye egyértelmű: – Sokkal gyorsabb a salakmotor, hiszen az ilyen oválra van kitalálva. A flat tracknél átalakított krosszmotorokkal mennek, úgyhogy nem lenne fair a verseny. Önmagukhoz képest nagyon sokat gyorsultak az oválon a flat trackesek, de a salakmotor az salakmotor – mosolygott Baráth Norbert.