2023.12.25. 15:47
Már az első szezonjában rekordokat döntött az új debreceni ralisorozat
A Kárai Exclusive Kupasorozat egyik főszervezőjét, Szikszai Bélát kértük meg arra, hogy értékelje a 2023-as évet.
Versenyző a szeptemberi Auchan Szlalomon, Debrecenben
Forrás: Napló-archív
A technikai sportot kedvelők nagy örömére új autós versenysorozat debütált idén: a Kárai Exclusive Kupasorozat nevet viselő megmérettetés öt fordulóból állt, a viadalokat négy helyszínen rendezték meg. Nagy várakozás előzte meg a kupasorozatot, hiszen a főszervezők, Szikszai Béla (ralis nevén Bészi) és Hunyadi Zoltán neve kifejezetten jól cseng az autóversenyek világában. A felfokozott érdeklődés nem volt hiábavaló, valamennyi esemény nagy sikerrel zárult, a Perényi Pál Salakmotor Stadionban megrendezett Salak Aréna, a Debrecen Drive, a Dakar Ring és a két Auchan Szlalom is kiérdemelte az elismerést a pilóták és a nézők részéről egyaránt. A kupasorozat összegzésére Szikszai Bészit kérte fel a Hajdú Online.
Rekordnevezés
Elégedett vagyok a szezonnal, mindössze egy nagyon-nagyon pici hajszál választott el bennünket attól, hogy tökéletes legyen az idényünk: a salakos körverseny második versenyének elmaradása miatt van némi hiányérzet bennem. A kupasorozat első viadala, a március közepén megrendezett Salak Aréna bebizonyította, hogy a versenyzők és a szurkolók körében is nagy népszerűségnek örvend az oválpályás esemény, éppen ezért fogadtuk szomorúan a hírt, hogy nem rendezhetjük meg a második, októberre tervezett fordulót. Ettől függetlenül úgy érzem, szép és sikeres évet zártunk
– kezdte az értékelést a főszervező. – Korábban már rendeztünk Hunyadi Zoli barátommal és kollégámmal autóversenyeket, de ez volt az első kupasorozat az életünkben. Az öt forduló során rengeteget tapasztaltunk és tanultunk, amiket szeretnénk kamatoztatni a következő évben. Nagyon örültünk annak, hogy rengeteg ralist tudtunk megszólítani. A Salak Arénára 100 nevezőben maximalizáltuk a létszámot, de dupla annyi igény érkezett a részvételre. Ezért is sajnáltuk nagyon, hogy nem térhettünk vissza a Gázvezeték utcára, de a kényszerű helyszíncsere nagyon jól sült el. Az utolsó pillanatban „beugró” záróforduló, a Dakar Ring mezőnyének létszáma minden előzetes várakozásunkat túlszárnyalta. Tudtuk, hogy a Debrecenhez közeli, remekül kialakított aszfaltcsíkon sok nevezőnk lesz, de a 164 induló még bennünket is meglepett. Bevallom, nem néztem utána, de nem emlékszem, hogy regionális, amatőr versenyen, az elmúlt 10-12 évben lett volna ilyen magas nevezői létszám a környéken.
Komoly kihívások
A sportrendezvényeknél kívülről tűnhet minden zökkenőmentesnek, de ezért rengeteget kell tenniük a szervezőknek, sőt az is előfordulhat, hogy nem várt kihívásokkal találják szemben magukat. De vajon a Kárai-kupasorozat fordulói közül melyik volt a legembertpróbálóbb a rendezők szemszögéből?
– A rendezés szempontjából mindig az Auchan Szlalom megszervezése és lebonyolítása a legnehezebb, mert rengeteg logisztikai tennivalóval, engedélyeztetéssel és pakolással jár, ezáltal fizikálisan, valamint mentálisan is ez a forduló jelenti a legnagyobb kihívást számunkra. Teljesen új helyszín volt a Debrecen Drive, ahol szintén nagyon elfáradtunk. Nem volt szerencsénk, mert ugyanazon a hétvégén rendeztek egy Loki-meccset a Nagyerdei Stadionban, ami nagyban befolyásolta a munkánkat. Szombatra felépítettük a pályát, majd este – a meccs miatt – elbontottunk, aztán a mérkőzést követően (éjszaka és hajnalban) újra nekiálltunk kialakítani a pálya nyomvonalát. Lényegében haza sem mentünk, de a vasárnapi szlalom mindenért kárpótolt bennünket: reggeltől estig telt ház előtt mentek a versenyzők. A Debrecen Drive szervezői elmondták, előzetesen nem gondolták, hogy ennyire népszerű lesz ez a program.
Bevallom, mi számítottunk rá, hogy sokan megnézik majd a szlalomversenyt, hiszen legutóbb több évtizede volt autóverseny a Nagyerdei Stadionnál, de az bennünket is meglepett, hogy a kezdéstől a zárásig tömött sorokban álltak a nézők a pálya mellett.
A Debrecen Drive rendezői márt most jelezték, hogy jövőre visszavárnak bennünket, aminek nagyon örülünk, s azon törjük a fejünket, hogyan tudnánk még jobbak, nagyobbak lenni – fogalmazott Szikszai Bészi, aki arra is kitért, voltak-e olyan dolgok, amelyeken változtatni szeretnének a jövőben?
– Egyetlen dolgot nem szeretnék és nem is tudok kiemelni, ugyanis sok pici apróság van, amik kapcsán szeretnénk előrébb lépni. Az élet minden területén maximalista vagyok, nem kivétel a versenyrendezés sem. Lehet, hogy a versenyzőknek fel sem tűntek azok a dolgok, amik nekem, mint szervezőnek „szúrták a szemem”. Nos, ezeken az apróságokon kívánunk javítani jövőre. Ami ennél nagyobb feladat, hogy szeretnénk új helyszíneket felkutatni, amikkel még színesebbé, szórakoztatóbbá kívánjuk tenni a Debrecen környéki autósportot.
Közel másfél millió Ricsinek
A Kárai Exclusive Kupasorozat valamennyi állomásán kiegészítő programként szerepelt a jótékonysági nézőautóztatás, ahol a korábbi ralis, az éberkómában lévő Szilágyi Ricsi gyógyítására gyűjtöttek pénzt. – Ricsi barátunk külföldi gyógykezelésére 40 millió forintra van szükség, de szerencsére hatalmas az összefogás a ralis társadalomban. A magunk módján mi is megpróbáltunk segíteni, amiben olyan remek sportemberek voltak a partnereink, mint Horváth "3Teli" István, Kuti János, Treitl Tamás, Vizelli Károly, Vida Sándor, Utasi Péter, Kárai Péter, Szöllősi Roland, Temesvári László és Bihari Péter, akik megautóztatták a nézőket. Ebből az akcióból az öt forduló során közel 1 millió 316 ezer, míg az év végi díjkiosztón 166 ezer forint adomány gyűlt össze, így nagyjából 1 millió 482 ezer forinttal tudtuk támogatni Ricsi gyógykezelésért. Nagyon bízom benne, hogy idén összegyűlik a 40 millió forint, s jövőre megtörténhet a beavatkozás, s azt követően újra találkozhatunk Ricsivel a ralipályán – mondta a főszervező (a kitűzött cél végül összegyűlt, ezt szenteste jelentette be a ralis felesége, Szilágyi-Parti Krisztina – a szerk.).
Megkapták a jussukat
A kupasorozat legjobbjai ünnepélyes díjkiosztó ceremónia keretein belül kapták meg a jussukat. – Mindenképpen szerettük volna emlékezetessé tenni a szezont, ezért szerveztük meg a gálavacsorát. Nagy örömünkre 126-an fogadták el a meghívásunkat, s ünnepelték együtt az idény legjobb pilótáit. A vendégvárás során sem tétlenkedtünk, rögtönzött közvélemény-kutatást tartottunk a versenyzők között, ugyanis kíváncsiak voltunk a véleményükre, tapasztalataikra. Bár egész idény alatt kommunikáltunk a résztvevőkkel, ez a kötetlen beszélgetés jó alkalmat teremtett a közös gondolkodásra. Nagyon jólesett, hogy a versenyzők érzik azt, amiért dolgozunk, azaz, hogy értük van ez az egész! A díjkiosztó és a vacsora után zenés mulatság várt a ralisokra, akik igazán kitettek magukért, hiszen hajnalig tartott a buli. A visszajelzések alapján büszkék lehetünk erre a szervezésre is, mert mindenki szuperlatívuszokban beszélt a gáláról, így nyugodtan kijelenthető, hogy a szezon végén felraktuk az i-re a pontot.
Összességében azt mondhatom a 2023-as idényünkről, hogy jó az irány, amin elindultunk, s ha kijavítjuk azokat az apróságokat, amiket szeretnék, akkor jövőre még színvonalasabb, eredményesebb sorozat vár a résztvevőkre és a nézőkre egyaránt.
A következő idénnyel kapcsolatban már vannak fix helyszíneink, ilyen az Auchan, a Debrecen Drive és a Dakar Ring, emellett még két pályán szeretnénk versenyt rendezni. A tárgyalások már zajlanak, szerintem jövő év elején már meglesz a versenynaptárunk – fogalmazott Szikszai Béla, aki elárulta, megalapították a Cívis Motorsport Egyesületet, s ez a szervezet rendezi majd a kupasorozatot. – Gazdasági és sportszakmai oka is volt annak, hogy megalapítottuk az egyesületet, a versenyszervezésnél így hatékonyabban tudunk dolgozni, illetve többek között szeretnénk foglalkozni tehetséggondozással is, mert nagyon fontosnak tartjuk az utánpótlás-nevelést a technikai sportágakban – mondta Szikszai Bészi.
Összetett végeredmények0-1000 ccm: 1. Major Tamás (Trabant), 2. Fazekas Zoltán (Trabant), 3. Prutyán Mihály (Trabant) 1001-1600 ccm: 1. Tóth József Yondi (Lada), 2. Nagy Péter (Trabant), 3. Nagy László (VW) 1601-2000 ccm: 1. Szabad Richárd (Lada), 2. Deczki Tamás (Mitsubishi), 3. Kövér Bence (Suzuki) 2001-3000 ccm: 1. Varga Sándor (BMW), 2. Hajdu Kristóf (Toyota), 3. Tóth Zoltán (BMW) 3000 ccm feletti: 1. Kujbus Gábor (Audi), 2. Varga Sándor (BMW), 3. Ifj. Nagy Lajos (BMW) Abszolút kategória: 1. Tóth József Yondi (Lada), 2. Potonyecz Ákos (VW), 3. Varga Sándor (BMW) Junior: 1. Kuti Balázs (Citroen), 2. Ifj. Lek László (Suzuki), 3. Szűcs Márk (BMW) Lada Kupa: 1. Tóth József Yondi (Lada), 2. Szabad Richárd (Lada), 3. Brilló Gábor (Lada) BMW Kupa: 1. Varga Sándor (BMW), 2. Tóth Zoltán (BMW), 3. Mányi László (BMW) |