Magyarország

2007.12.10. 06:24

Megfékezett olasz telivér

<p>Egyes lapértesülések szerint a Ferrari lesz az első sportkocsi gyártó, mely az összes modelljét kerámia féktárcsákkal szereli fel 2008-tól.</p>

A keramikus anyag összetett szerkezete elsősorban egy rendkívül kemény és kopásálló alapanyagból, szilícium-karbidból áll, melynek kristályszerkezete hasonlít a gyémántéra. Az ebbe az alapanyagba beágyazott nagyszilárdságú szénszálak alkalmasak arra, hogy felvegyék a tárcsában ébredő feszültséget. A csúcstechnika alkalmazása több előnnyel jár, amelyek közül a leglátványosabb, hogy a korrózióval szemben érzéketlen, ugyanis a kerámia tárcsákon, a fém hiánya miatt nem lehet korróziós nyomot felfedezni.

Emellett a kerámia-féktárcsás rendszer nagy előrelépést jelent a fék teljesítőképességét illetően is. A tárcsák még az autó szélsőséges menetdinamikai igénybevétele során is óriási fékezőerő kifejtésére képesek, s nem használatközben nem jelentkezik a fading. Ez a jelenség az ismételt erős fékezések közben az elérhető fékerő csökkenését jelenti, a rendszer túlmelegedése miatt.

Kapcsolódó cikkek:

- Kiss Takács Béla -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!