2007.12.10. 06:24
Megfékezett olasz telivér
<p>Egyes lapértesülések szerint a Ferrari lesz az első sportkocsi gyártó, mely az összes modelljét kerámia féktárcsákkal szereli fel 2008-tól.</p>
A keramikus anyag összetett szerkezete elsősorban egy rendkívül kemény és kopásálló alapanyagból, szilícium-karbidból áll, melynek kristályszerkezete hasonlít a gyémántéra. Az ebbe az alapanyagba beágyazott nagyszilárdságú szénszálak alkalmasak arra, hogy felvegyék a tárcsában ébredő feszültséget. A csúcstechnika alkalmazása több előnnyel jár, amelyek közül a leglátványosabb, hogy a korrózióval szemben érzéketlen, ugyanis a kerámia tárcsákon, a fém hiánya miatt nem lehet korróziós nyomot felfedezni.
Emellett a kerámia-féktárcsás rendszer nagy előrelépést jelent a fék teljesítőképességét illetően is. A tárcsák még az autó szélsőséges menetdinamikai igénybevétele során is óriási fékezőerő kifejtésére képesek, s nem használatközben nem jelentkezik a fading. Ez a jelenség az ismételt erős fékezések közben az elérhető fékerő csökkenését jelenti, a rendszer túlmelegedése miatt.
Kapcsolódó cikkek:
- Kiss Takács Béla -